וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA לשעבר: "המידע שראיתי הצדיק חקירת קשרי טראמפ ורוסיה"

23.5.2017 / 18:55

במהלך שימוע בבית הנבחרים אמר ג'ון ברנן כי ניסיונותיה של מוסקבה להשפיע על הבחירות היו ברורים כבר בקיץ שעבר וכי הוא הזהיר את עמיתו הרוסי מכך. ראש קהילת המודיעין לא הכחיש כי טראמפ ניסה ללחוץ עליו להתנער מהחקירה בפומבי

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) לשעבר ג'ון ברנן אמר אתמול (שלישי) כי ניסיונותיה של רוסיה להתערב בבחירות לנשיאות היו ברורים כבר בקיץ שעבר. בשימוע בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים הוא אמר כי הוא לא יודע אם צוות הקמפיין של הנשיא דונלד טראמפ שיתף פעולה עם מוסקבה, אך הדגיש כי הוא ראה "מידע ומודיעין ששווה לחקור אותם". הוא לא פירט מעבר לכך במהלך החלק הציבורי של השימוע.

בשימוע אחר בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט, לחץ הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין על ראש קהילת המודיעין דן קואטס כדי שיגיב על הדיווח שפורסם הלילה בוושינגטון פוסט, שלפיו טראמפ ביקש ממנו ומראש הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) מייק רוג'רס להפריך בפומבי את האפשרות שהיה שיתוף פעולה בין ממשלו לרוסיה. הוא התחמק מלהשיב, אך לא הכחיש זאת. לפי הדיווח, הוא ורוג'רס סירבו לבקשתו של טראמפ.

ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן מעיד בפני הסנאט, מאי 2017. רויטרס
היה הראשון לזהות. ברנן במהלך השימוע/רויטרס

ראש ה-CIA לשעבר אמר כי "זה צריך להיות ברור לכולם שרוסיה ניסתה להתערב בעזות רוח בבחירות שלנו וכי היא עשתה זאת חרף מחאות נחרצות שלנו ואזהרה מפורשת שלא יעשו זאת". ברנן אמר כי הוא סבור שהוא הגורם הראשון שהעלה את האפשרות הזאת, והזכיר שיחת טלפון שקיים ב-4 באוגוסט הקודם עם עמיתו הרוסי אלכסנדר בורטניקוב.

הוא אמר כי הוא הזכיר את הדיווחים בתקשורת על ניסיונותיה של מוסקבה להתערב בבחירות, אך ראש ה-FSB הכחיש זאת. עוד אמר ברנן כי הוא תדרך את הנשיא דאז ברק אובמה וגורמים בכירים אחרים, וכי הוא שוחח על כך עם מנהיגי הרפובליקנים והדמוקרטים בקונגרס באוגוסט ובספטמבר.

סוכנויות המודיעין בארצות הברית הגיעו למסקנה בינואר האחרון כי מוסקבה פעלה להשפיע על הבחירות לטובתו של טראמפ, בין היתר באמצעות פריצה למחשביהם של גורמים דמוקרטיים בכירים. במוסקבה מכחישים זאת, וגם טראמפ הודף את הטענות הללו שאותן הוא מכנה ציד מכשפות פוליטי.


(עודכן: אתמול, 18:55)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ביקור הנשיא טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ במוסד יד ושם, ירושלים, 23 מאי 2017. נועם מושקוביץ
החקירות לא עוזבות אותו. טראמפ בירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully