וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ביד ושם: "כל עוד נסרב להתעלם מהברבריות, השלום ינצח בסוף"

23.5.2017 / 13:37

נשיא ארה"ב הגיע למוזיאון השואה יחד עם משפחתו. הוא הניח זר פרחים על האנדרטה לששת המיליונים ונשא דברים קצרים. ראש הממשלה קשר בין לקחי השואה למאבק בטרור: "אנו חייבים להתמודד מול הרשע בעולם". מ"יד ושם" ימשיך הנשיא למוזיאון ישראל, שם יישא נאום מיוחד

צילום: לע"מ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקר היום (שלישי) במוזיאון יד ושם. טראמפ, לצד רעייתו מלניה, בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר, הניח זר פרחים על אנדרטת ששת המיליונים. הביקור ב"יד ושם" יהיה קצר במיוחד ולאחריו הנשיא ימשיך למוזיאון ישראל, שם יישא דברים שיכוונו לקהל הישראלי.

טראמפ נשא נאום מחוץ למוזיאון "יד ושם", ובתחילתם הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרב מאיר לאו על אירוחם. "אנו כאן ביד ושם לכבד את זכרם של ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה. שני שלישים מיהודי אירופה נשלחו אל מותם. אי אפשר לתאר במילים את רמת הרשע וממדי ההשמדה. הרבה מאוד אנשים, גברים, נשים וטף הושמדו, נרצחו, כחלק ממאמץ שיטתי להשמדת העם היהודי. זה הפשע הנפשע ביותר, מתפקידנו לבכות את כל החיים שנלקחו בצורה כל כך אלימה.

ביקור טראמפ - סיקור מיוחד:
טראמפ לאבו מאזן: "אי אפשר לקדם שלום ובמקביל לממן טרור"
הבית הלבן כינה את אבו מאזן "נשיא פלסטין" - ותיקן את עצמו
טראמפ מסייר בישראל – והכבישים נסגרים: מפת החסימות המלאה

נתניהו וטראמפ ביד ושם במהלך ביקורו של טראמפ בירושלים 23 במאי 2017. רויטרס
טראמפ ונתניהו ב"יד ושם"/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ מניח זר פרחים לצד אש התמיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו חייבים לתת עדות, רק כשנזכור את אותם האנשים שעברו את זוועות השואה נוכל למנוע מלחזור על עצמו. המקום הזה והעם הזה כולו הם עדות לרוח הבלתי נשברת של העם היהודי ולאור שיכול להאיר את הדרך. מבעד לחושך עם ישראל התמיד, שגשג, הצליח בכל כך הרבה מקומות והאיר את העולם.

הוא המשיך: "מדינת ישראל היא עדות חזקה להבטחה שאנו חוזרים. כל עוד נסרב להישאר בשקט אל מול הרשע, כל עוד נסרב לעמוד מנגד נוכח הברבריות, נדע שהשלום והצדק בסוף ינצחו. אנו מבקשים מאלוהים לתת לנו את החוזק והעוז להתוות את הדרך הנכונה, אלוהים יברך את זיכרון הנרצחים".

עם הגעת משפחת טראמפ התכנסו האורחים באוהל יזכור. לאחר הנחת זרי הפרחים, נשא החזן הצבאי הראשי, סא"ל במיל' שי אברמסון, תפילת "אל מלא רחמים". בסיום התפילה יצאה המשפחה מהאוהל וחתמה על ספר המבקרים.

מלניה ודונלד טראמפ עם מאיר שליו  ביד ושם במהלך ביקורו של טראמפ בירושלים 23 במאי 2017. רויטרס
דולנד ומלניה טראמפ במוזיאון יד ושם/רויטרס

אחרי טראמפ נשא דברים ראש הממשלה. "אתה הנשיא האמריקני הראשון שבחר לצרף את מדינת ישראל לביקור החוץ הראשון שלו ואתה הנשיא המכהן הראשון שביקר בכותל המערבי. אנחנו כל כך התרגשנו לראות את התמונה שבה אתה נוגע בכותל. אנו מאוד נרגשים לראות את מלניה נוגעת בכותל והתרגשנו באותה מידה כשראינו את בתך איוונקה ואת חתנך נוגעים באבנים. היום אתם נוגעים באבנים אחרות, מכבדים את זכרם של שישה מיליון היהודים שנרצחו בשואה".

נתניהו המשיך: "הבטחנו לעצמנו לא להישאר חסרי הגנה מול רשע כזה, ועל מנת להגשים הבטחה זו ישראל תהיה חייבת להגן על עצמה בעצמה, אני מעריך את המחויבות האמריקנית לעיקרון הזה ואני מעריך את המחויבות שלך לעיקרון הזה. המחויבות שלך לביטחונה של המדינה היהודית היחידה בעולם, שמופקד בידה התפקיד להגן על עם ישראל.

"אמרת שאנו חייבים להתמודד מול הרשע בעולם. אנו חייבים להתמודד מול הברברים. הם לצערי, עדיין איתנו ואני רוצה לומר משהו על מה שהתרחש במנצ'סטר. הטרור הוא טרור. היום קראת לטרוריסטים לוזרים, אדוני הנשיא, אני יודע שאתה מסכים איתי שתפקידנו לוודא שימשיכו להפסיד. תודה לגברת הראשונה טראמפ שנקטת עמדה חזקה, זה מגיע מקרב הלב. תודה לך, אדוני הנשיא".

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו והנשיא טראמפ ורעייתו בביקור ביד ושם 23 במאי 2017. רויטרס
הזוג טראמפ מניח זר פרחים על האנדרטה ביד ושם/רויטרס

טראמפ פתח את הבוקר עם ביקור בבית לחם, שם נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הוא התייחס בתחילת דבריו לפיגוע בבריטניה ואמר: "לא אקרא להם (המחבלים) 'מפלצות', הם יאהבו שם כזה. אני אקרא להם 'לוזרים' משום שזה מה שהם. טראמפ גינה את הפיגוע, שגבה את חייהם של 22 בני אדם, ואמר: "אני מביע סולידריות מוחלטת עם העם בבריטניה". הוא גם התייחס לסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי "אי אפשר לקדם שלום ובמקביל לממן טרור".

בשעה 15:40 מתוכנן טראמפ לסיים את מסעו בישראל ולהגיע לנמל התעופה בן גוריון, שם לאחר טקס קצר הוא יעלה על המטוס הנשיאותי אייר פורס 1 וימריא לרומא. בביקורו באיטליה הוא צפוי לקיים ביקור רשמי בוותיקן. המראתו מירושלים לנתב"ג צפויה להביא לסגירתו של כביש 1 וכן לאפשרות לסגירתו של כביש 6.

החל מהשעה 8:30 בבוקר, ייחסמו לסירוגין ובהדרגה הרחובות: המלך דוד, דוד רמז, דרך חברון, מנחת, מעבר רחל, גיחון, צרויה, עין רוגל לכיוון דרך חברון, דרך בית לחם לצפון, הרכבת לצפון, עזה, הרצוג, בייט, בזק, שניאור, בורלא, הר הרצל ויד ושם. הציבור יוכל לבחור בצירים החלופיים: אגרון, חיים בר-לב, שער יפו, דרך חברון-החשמונאית, קרן היסוד, עמק רפאים, בגין, ציר הרצל ורמב"ן. לא תתאפשר חניית כלי רכב לאורך הצירים המצוינים.

טראמפ ואבו מאזן בהצהרות בבית לחם 23 במאי 2017. רויטרס
אבו מאזן וטראמפ מעניקים הצהרות לתקשורת בבית לחם/רויטרס
הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. AP
אבו מאזן וטראמפ בפגישתם בבית לחם/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מניחים פרחים ביד ושם/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרכינים ראש. טראמפ ורעייתו ביד ושם/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטקס ביד ושם במעמד הנשיא טראמפ/מערכת וואלה!, צילום מסך
איוונקה טראמפ וג'ראד קושניר בביקור ביד ושם 23 במאי 2017. רויטרס
משפחת טראפ ביד ושם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully