וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדים מטרות אויב: צפו בתרגיל המשותף של חיל האוויר עם ארה"ב

21.5.2017 / 12:00

צה"ל קיים בשבועיים האחרונים תרגיל רחב היקף בשם "ג'וניפר פלקון", שכולל מגוון תרחישי תקיפה ואיתור מטרות נעות ביבשה. קצין בכיר בחיל האוויר לוואלה! NEWS כי במסגרת התרגיל, שבו נבחנו יכולות הגנה והתקפה, הופעלו ארבע טייסות

צילום: דו"צ

חיל האוויר קיים בשבועיים האחרונים תרגיל רחב היקף, בשם "ג'וניפר פלקון", עם צבא ארצות הברית, שכלל מגוון תרחישי התקפה על מדינה זרה. עיקר האתגר עבור טייסי הקרב מישראל וארצות הברית היה ציד של מטרות נעות על גבי היבשה. בשנים האחרונות הגבירו מדינות אויב במזרח התיכון וארגוני טרור את ניסיונותיהן לייצר ולהפעיל סוללות ניידות של טילי קרקע-אוויר וטילי קרקע-קרקע, שנעות ממקום למקום ושומרות על חשאיות.

קצין בכיר בחיל האוויר אמר לוואלה! NEWS כי לצורך האימון הרחב הופעלו שתי טייסות אף-15, וטייסת שמדמה מטוסי אויב בצד הישראלי, וכן טייסת אף-15 בצד האמריקני. אל מול המטרות השונות במדינה הזרה נבנו מגוון רחב של תרחישים, שכללו משימות הגנה והתקפה.

חיל האוויר הישראלי תרגל עם חיל האוויר האמריקאי מגוון תרחישי התקפה על מדינה זרה. דובר צה"ל
חיל האוויר הישראלי תרגל עם חיל האוויר האמריקאי מגוון תרחישי התקפה על מדינה זרה/דובר צה"ל

"בחרנו מדינה גנרית ללא שם ואזור", הסביר הקצין הבכיר, שאמר כי האימון הוא מענה לשלל האתגרים שצה"ל מתמודד מולם כולל מציאות ביטחונית דינאמית וארגונים שצצים ומתגבשים. מעצמות באזור. אי וודאות. הצורך להגיב מהר ולהשתנות. זה אימון לא שגרתי. מדובר ביכולת לעבוד עם עוד מדינה אחרת, לתרגל שפה משותפת, שיטה. זו דרך לבנות תרגיל וללמוד איש מרעהו. למדנו רבות מהתרגול הזה. זה מייצר ציפייה לאימונים הבאים. שיתוף הפעולה עם ארצות הברית רחב והוא הולך וגדל לאורך השנים".

הקצין הבכיר הסביר כי לא תורגל אימון נגד סוללות כמו S-300 או S-400. "התאמנו גם נגד איומים קרקעיים וגם נגד איומים אוויריים. עם רמות קושי הולכות ועולות. לכל מטס היה ייעוד משלו. כולל הפעלה של 30 כלי טיס בכל מטס. יש מדינות מעטות שניתן לקיים שת"פ שיורד לרבדים ולדרכי הפעלה ושיטות הפעלה כולל מודיעין. זה רווח גדול שאנחנו לומדים אחד מהשני. מעבר לטיל וסוללה עצמה אתה יכול יחד לדבר איך נכול להתמודד מולה זה מה ששיתוף פעולה עמוק מביא".

בחודש נובמבר הקרוב תארח ישראל במסגרת תרגיל "בלו פלאג" חילות אוויר ממדינות זרות במטרה לתרגל תרחישים מגוונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully