וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני בנאום ניצחון: "איראן בחרה בנתיב ההידברות עם העולם"

לאחר שנבחר על פני יריבו השמרן, נשא נשיא איראן הנבחר נאום ובו הבהיר כי יוביל את הרפובליקה האסלאמית הרחק מהבידוד שבו שרתה. "המסר של האומה: נלך הרחק מאלימות וקיצוניות", אמר

צילום: רויטרס

שעות אחדות לאחר ניצחונו בבחירות, נשא היום (שבת) נשיא איראן חסן רוחאני נאום ראשון ובו הדגיש את רצונו להוביל את הרפובליקה האסלאמית להידברות עם הקהילה הבינלאומית. "המסר של האומה שלנו בבחירות הוא ברור: העם בחר בנתיב ההידברות עם העולם, הרחק מהאלימות והקיצוניות", אמר. זאת, לאחר שזכה בכהונה שנייה אתמול על פני יריבו השמרן איברהים ראיסי.

על פי הנתונים הסופיים שפרסם אתמול שר הפנים עבד אל-רזא רחמני-פזלי, לאחר ספירת 41.2 מיליון קולות הבוחרים, רוחאני זכה ב-57% תמיכה - כ-23.5 מיליון קולות - ואילו ראיסי זכה בפחות מ-40% תמיכה - כ-15.8 מיליון קולות. שני המועמדים האחרים קיבלו פחות מ-1.5% תמיכה.

נשיא איראן חסן רוחאני, 1 במאי 2017. רויטרס
"הבחירות חשובות לעתידה של איראן". רוחאני/רויטרס

שיעור ההצבעה עמד על כ-70%, בדומה למערכת הבחירות הקודמת בשנת 2013 שהביאה לרוחאני את ניצחונו הראשון. שיעור ההצבעה הגבוה היטיב ככל הנראה עם הנשיא המכהן, שהתמודד בתחרות צמודה מול השופט השמרן, בן טיפוחיו של המנהיג העליון עלי חמינאי. בשל העומס בקלפיות, וכנהוג במערכות הבחירות לנשיאות באיראן, ההצבעה הוארכה כמה פעמים, והקלפיות נסגרו רק ב-22:30 (שעון ישראל), ארבע שעות לאחר המועד המקורי.

"הבחירות חשובות לעתידה של איראן באזור ובעולם", אמר רוחאני בן ה-68 אחרי שהצביע אתמול. תומכיו חששו מאדישות בקרב בוחרים מתונים, שהתאכזבו מהשינויים האיטיים שחלו במדינה בעקבות הסכם הגרעין ההיסטורי שעליו חתם עם המעצמות. רבות מהבטחות הבחירות הקודמות של רוחאני, שכללו מתן חירויות רבות יותר עבור האזרחים, לא מומשו, אך עמדותיו המתונות ונחישותו להגיע להסכם עם המערב מיצבו אותו כמועמד המועדף על אלו בציבור האיראני שתומכים בפתיחות רבה יותר לעולם וכמהים לשיפור במצב הכלכלי והחברתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully