וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר הנצורה: בירושלים נערכים לביקור טראמפ - ולחסימות

ביום שני, ברקע חגיגות 50 שנה לאיחוד העיר, ינחת נשיא ארה"ב בנתב"ג ויעשה דרכו לבירה בליווי 20 מסוקים – כשעל הקרקע כביש 1 ייערך לשינוי של הדקה ה-90. חניון מתחם הרכבת יהפוך למנחת, התלמידים חוששים מהבגרות במתמטיקה – ובעלי החנויות מודאגים: "חונקים את העיר"

צילום באדיבות דוברות המשטרה

ירושלים עומדת בפני שבוע גדול, שבמרכזו ביקור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וחגיגות יום ירושלים, שצפויים להביא עמם פקקים, חסימות כבישים וסגירת בתי עסק. הערב (ראשון) יפתחו בבירה חגיגות 50 שנה לאיחוד העיר בטקס ענק בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו בסמוך לשער יפו, ביום שני בבוקר יגיע טראמפ לביקור בן יומיים וביום רביעי יתקיים הטקס הממלכתי בגבעת התחמושת ואחריו ריקוד הדגלים הנפיץ, שעובר דרך הרובע המוסלמי בעיר העתיקה אל טקס הסיום בכותל המערבי.

התנועה של הפמליה מנתב"ג לירושלים תיעשה ביותר מ-20 מסוקים של חיל האוויר האמריקני. ואולם, מאות לוחמי מג"ב יתפרסו כבר ביום ראשון בלילה לאורך כביש 1 כדי לתת מענה שאם ברגע האחרון יוחלט על תנועת השיירה בכלי רכב, כפי שקרה בביקור נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה.

עוד בנושא:
בעת ביקורו: טראמפ חתם עם סעודיה על עסקת נשק בשווי 110 מיליארד דולר
דיווח: טראמפ יכריז על יוזמה חדשה למו"מ ללא הקפאת הבנייה
ביקור היסטורי במזרח התיכון: הנשיא טראמפ נחת בערב הסעודית

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריאד, ערב הסעודית, 20 במאי 2017. רויטרס
הפמליה תגיע לירושלים ביותר מ-20 מסוקים. טראמפ/רויטרס
היערכות לקראת הגעתו של טראמפ 18 במאי. נועם מושקוביץ
ירושלים נערכת, השבוע/נועם מושקוביץ

מחר ייחסמו בהדרגה ולסירוגין מהשעה 12:00 בצהריים דרך חברון, דוד רמז, דוד המלך, ז'בוטינסקי, הנשיא, האר"י, עזה, פלומר, חטיבת י-ם, שער יפו, בתי מחסה, מעלה השלום, אגרון, קרן היסוד, בלפור וסמולנסקין. לפי הודעת המשטרה, הציבור יוכל לנסוע בצירים החלופיים בגין, שדרות הרצל, מחלף קריית משה לבגין דרום, חיים בר לב לכיוון אגרון ובן צבי לכיוון רבין.

ביום שלישי, מ-08:30 בבוקר, ייחסמו לסירוגין ובהדרגה המלך דוד, דוד רמז, דרך חברון, מנחת, מעבר רחל, גיחון, צרויה, עין רוגל לכיוון דרך חברון, דרך בית לחם לצפון, הרכבת לצפון, עזה, הרצוג, בייט, בזק, שניאור, בורלא, הר הרצל ויד ושם. הציבור יוכל לנסוע בצירים החלופיים אגרון, חיים בר-לב, שער יפו, דרך חברון-החשמונאית, קרן היסוד, עמק רפאים, בגין, ציר הרצל ורמב"ן. לא תתאפשר חניית כלי רכב לאורך הצירים המצוינים.

בנתב"ג, במסגרת ההיערכות, יועברו הטיסות הבינלאומיות ממסוף 1 למסוף 3 מיום שני ועד ליום רביעי. כל טיסות הלואו-קוסט שאמורות לצאת מטרמינל 1 מיום שני בשעה 03:00 ועד ליום רביעי בשעה 03:00, יועברו גם הן לטרמינל 3. בטיסות הפנים-ארציות לאילת ומאילת, לא חל שינוי והן יצאו לפי לוח הטיסות המפורסם של החברות.

ביקור טראמפ: צפו במפה האינטראקטיבית

במתחם הרכבת, שהחניון שלו צפוי לשמש מנחת למסוקו של טראמפ, נדרשו בעלי העסקים לסגור את חנויותיהם. "בכל פעם שמגיעה לכאן אישיות כלשהי, חונקים את העיר", אומר בן טרייבטש, המתגורר בשכונת גבעת משואה. "יש אנשים שמתכננים את היום שלהם על פי צירים פתוחים וסגורים ומשנים את כל אורח החיים שלהם. לא שאני מתלונן, אבל זה המצב. שמעתי שיש בגרות או מתכונת באחד הימים בשעה 16:00 ומכריחים תלמידים להגיע לבית הספר שלהם בשעה 11:00. אין לי בעיה עם הביקור, אבל כן צריך למצוא דרכים להקל על התושבים בימים כאלה". טרייבטש לא בטוח בעצמו מה יעשה באותם ימים. "אולי אוותר על נסיעות, או שאשן בעבודה, או שאבקש טרמפ מטראמפ", השתעשע.

ברחבי העיר נתלו בשבוע האחרון דגלי ישראל וארצות הברית, ועובדי הניקיון של העירייה עשו שעות נוספות כדי למרק את הרחובות. "אין ספק שבשבוע הקרוב עם בואו של נשיא ארצות הברית וחגיגות ה-50 לאיחוד העיר, שגרת החיים ושגרת הלימודים תשתבש", הזהיר יו"ר ועד ההורים העירוני, פז כהן. "אנחנו מאד שמחים על בואו של נשיא ארצות הברית לעירנו. במקומות רבים הוכנו קישוטים. אבל במקביל צצים חששות של הורים ותלמידים מהשלכות הביקור. הדרכים הסגורות יפגעו בהגעה אל וביציאה ממוסדות החינוך וכבר הוחלט בעירייה, ביוזמת חבר המועצה חנן רובין, שבחלק מהמוסדות לגיל הרך יישאר הצוות שעה מאוחר מהרגיל". לדבריו, "תלמידים נערכים לישון אצל חברים לקראת מבחן הבגרות במתמטיקה. ובכלל, כולנו מחשבים צירים. אנחנו כנראה נסגור את משרדי ארגון ההורים בימים שני ושלישי בשל הביקור".

פקק תנועה בכביש 1 בדרך לירושלים. 22 בינואר 2017. נועם מושקוביץ
שוטרי מג"ב יאבטחו את כביש 1 למקרה של שינוי ברגע האחרון/נועם מושקוביץ
היערכות לקראת הגעתו של טראמפ 18 במאי. נועם מושקוביץ
היערכות לקראת הגעתו של טראמפ 18 במאי/נועם מושקוביץ

הלל פרקש, בעלי המועדון "ג'סטיס" במתחם הרכבת סיפר כי "אמרו לנו שאנחנו סגורים וזה לא לשיקולנו. למעשה, אנחנו צריכים להיות סגורים בימים שני שלישי כשהבלאגן מתחיל כבר ביום ראשון. אי אפשר לקיים שום אירוע ואנחנו לא יכולים גם להגיע לעסק. אמרו שיפצו אותנו, אבל אני מקווה מאוד שזה באמת יקרה. חלק ממתחם הרכבת יישאר פתוח כי אפשר להיכנס אליו מהצד השני, אבל אנחנו והעסקים שלידינו, סופר, מסעדה ומועדון הזאפה יהיו סגורים".

הוא הוסיף: "אנחנו מבינים את הרגישות של העניין ושזה משהו מיוחד. קצת קשה לנו לקבל את זה שהפכו את החניה שלנו למנחת מסוקים. לפני דעתי יש מקומות לא פחות ראויים, כמו המנחת ליד הכנסת, אבל אם החליטו, שמי שהחליט לפחות יישא בתוצאות של ההוצאות הכרוכות בזה. לנו יש שני אירועים שביטלנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה, בינתיים, השלימו את ההיערכות לקראת הביקור, שמבצע האבטחה שלו בהשתתפות אלפי שוטרים זכה לשם "מגן כחול". בין היתר, במהלך המבצע ייעשה שימוש במסוקים, רחפנים, תצפיות ופריסת יחידות מיוחדות כמו ימ"מ ויס"מ במעגלי האבטחה השונים.

לפי הודעת המשטרה, "היערכות המשטרה תתמקד במספר גזרות, ובפרט מרחב נתב"ג, אזור ירושלים והסביבה והכבישים הראשיים המובילים לבירה". לקראת המבצע ייפתחו בין היתר מרכז ניהול מידע משטרתי ארצי (מנמ"ל) במטא"ר, וחפ"ק משטרתי של מחוז ירושלים בבנייני האומה. "כדי לאפשר את קיומו התקין של הביקור לצד צמצום הפגיעה בשגרת החיים של תושבי האזור והנהגים, כוחות משטרה גדולים יתפרסו באזור ירושלים ובצירים הראשיים המובילים אל העיר. במבצע צפויים לקחת חלק אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים", נמסר בהודעה.

(עדכון ראשון: 20:13)

מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית. רויטרס
טראמפ ורעייתו מלאניה נוחתים בריאד, הבוקר/רויטרס
דונלד טראמפ. AP
דונלד טראמפ/AP
קבלת פנים לנשיא טראמפ בארמון המלך, ריאד, ערב הסעודית, 20 במאי 2017. רויטרס
קבלת פנים לנשיא טראמפ בארמון המלך, ריאד, ערב הסעודית, 20 במאי 2017/רויטרס
הנשיא דונלד טראמפ מקבל מדליה ממלך ערב הסעודית, ריאד 20 במאי 2017. רויטרס
הנשיא דונלד טראמפ מקבל מדליה ממלך ערב הסעודית, ריאד 20 במאי 2017/רויטרס
מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית. רויטרס
מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית/רויטרס
מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית. רויטרס
מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית/רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריאד, ערב הסעודית, 20 במאי 2017. רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריאד, ערב הסעודית, 20 במאי 2017/רויטרס
מלניה טראמפ ורקס טילרסון בקבלת פנים לנשיא טראמפ בארמון המלך, ריאד, ערב הסעודית, 20 במאי 2017. רויטרס
מלניה טראמפ ורקס טילרסון בקבלת פנים לנשיא טראמפ בארמון המלך, ריאד, ערב הסעודית, 20 במאי 2017/רויטרס
מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית. רויטרס
מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית/רויטרס
מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית. רויטרס
מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית/רויטרס
מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית. רויטרס
מלניה טראמפ בביקור הרשמי בערב הסעודית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully