וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית הירי בחווארה: נהג האמבולנס שחסם את הדרך ופלסטיני נוסף נעצרו

19.5.2017 / 8:23

איש הסהר האדום הפלסטיני שחסם את דרכו של תושב ההתנחלות איתמר, שנקלע להפגנה באזור שכם, נעצר על ידי כוחות הביטחון, והאמבולנס הוחרם. מפגין נוסף נעצר. באירוע נורה למוות צעיר פלסטיני ונפצע צלם עיתונות. לטענת המתנחל, הוא ירה כי חש בסכנת חיים

צילום: ארגון חוננו, עריכה: יאיר דניאל, ניב מעוז

נהג האמבולנס של הסהר האדום הפלסטיני שחסם אתמול על פי החשד את מכוניתו של תושב איתמר, שנקלע להפגנה בחווארה, באזור שכם, וצעיר נוסף שהשתתף בהפגנה, נעצרו הלילה (שישי) על ידי כוחות צה"ל ושב"כ. במהלך האירוע, נהרג צעיר פלסטיני ונפצע צלם של סוכנות הידיעות אי-פי, מירי תושב איתמר. לדברי המתנחל, הוא חש סכנה לחייו.

בנוסף לשני המעצרים, כוחות הביטחון החרימו את האמבולנס, כמו גם כלי רכב ששימש להסעת משתתפים בהפגנה. העצורים הועברו לחקירה בידי כוחות הביטחון. אתמול הגיש היורה, שטען כי הותקף באבנים על ידי המפגינים, תלונה על ניסיון רצח בתחנת המשטרה באריאל.

עוד בוואלה! NEWS:
המתנחל שהותקף באבנים וירה למוות בפלסטיני: "ראיתי את המוות בעיניים"
מתנחל ניסה להימלט מניסיון לינץ' בחווארה - וירה למוות בפלסטיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסה לדרוס את המפגינים שחסמו את דרכו. זירת האירוע, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמעט עשו בי לינץ'". פינוי אחד מהנפגעים מזירת האירוע, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע החל כשכ-200 פלסטינים הפגינו והשליכו אבנים לעבר מכוניות שעברו בכביש 60, ליד חווארה. לטענת היורה, המפגינים ניסו להוציא אותו ממכוניתו. מועתז שמסה, בן 21, נפצע אנוש מהירי וכעבור זמן קצר נקבע מותו. מג'די א-שתיה, צלם של אי-פי, נפצע באורח בינוני.

בתיעוד מזירת האירוע, נראה שהמפגינים חסמו את נתיב המילוט של המתנחל, שתועד דורס כמה מהמפגינים שחסמו את דרכו, בעת שניסה להימלט מההמון שהתאסף סביבו. אמבולנס שהגיע למקום חסם אף הוא את נתיב התנועה.

ירי במהלך הפגנה בחווארה, 18 במאי 2017. רויטרס
פינוי צלם אי-פי מזירת האירוע, אתמול/רויטרס
ירי במהלך הפגנה בחווארה, 18 במאי 2017. רויטרס
המפגינים בחווארה, אתמול/רויטרס

לאחר האירוע, הסביר היורה, אב לשמונה ילדים, כי "ראיתי את המוות בעיניים, כמעט עשו בי לינץ'". הוא שחזר כי "חזרתי מקניות ברמי לוי, הסלים היו באוטו, התחילה הפגנה אלימה באמצע חווארה. ברוך ה', למזלי הצלחתי להיחלץ משם ולהגיע הביתה בשלום, אני מודה לקב"ה על הנס הגדול".

רעייתו אמרה לאחר המקרה כי היא שמחה שהוא נגמר כך. "ברוך ה' שהסיפור נגמר ככה, גם בזיהוי הפלילי מסתכלים על הרכב ואומרים שניסו לעשות לו לינץ'". לדבריה, הילדים שלנו בני 7 חודשים עד 13, חלקם יודעים מה קרה. אנחנו מודים לקב"ה על הנס הזה שנעשה לנו היום".

הלווייתו של מועתז שמסה שנהרג מירי בחווארה, ביתא, 18 במאי 2017. רויטרס
הלווייתו של שמסה בכפר ביתא, אתמול/רויטרס
הלווייתו של מועתז שמסה שנהרג מירי בחווארה, ביתא, 18 במאי 2017. רויטרס
הלווייתו של שמסה בכפר ביתא, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully