וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארין 1: הכירו את "החדר הסגלגל המעופף" של הנשיא טראמפ

22.5.2017 / 8:53

בביקורו צפוי נשיא ארה"ב לטוס בשמי המדינה במסוק הנשיאותי החדשני. דגם המסוק נותר דומה לזה שבו טסו הנשיאים מאז שנת ה-60. מערכות ההגנה והתקשורת המתקדמות הופכות אותו לאחד מכלי הטיס המתקדמים בעולם

עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ופמלייתו ינחתו היום (שני) בישראל, בביקור שיכלול אורח נוסף ומרהיב: הסיקורסקי 61, או בשמו הנשיאותי - "מארין 1". המסוק הנשיאותי, צפוי להעביר את הנשיא ופמלייתו משדה התעופה בן גוריון לירושלים, שם צפוי טראמפ לשהות במהלך הביקור הקצר בישראל.

השימוש במסוקים ככלי תחבורה נשיאותיים החל לפני כ-60 שנה בימי כהונתו של הנשיא דוויט אייזנהאואר, אז חנך הנשיא את H13 ה-Sioux כשעשה את הדרך מהבית הלבן למעון הנופש הנשיאותי ברוד איילנד. מאז ועד היום עברו המסוקים הנשיאותיים שדרוגים וחידושים. מטעמי ביטחון, מידותיו של המסוק לא מפורסמות, אך יש הטוענים שכל "מארין 1" נבנה במיוחד למידותיו של הנשיא המכהן. יעודו המרכזי הוא לספק הגנה לאיש החשוב בעולם במצבי חירום.

עוד בוואלה! NEWS:
ארוחת ערב אצל שגב משה וביקור בהדסה: הגברת הראשונה מגיעה לישראל
ערב ביקור טראמפ: נתניהו הקים ועדה להכשרת מאחזים
חמאס זועם על נאום הנשיא טראמפ בריאד: "מוטה לטובת הכיבוש"

ברק אובמה עולה למסוק צבאי בעזיבתו את הבית הלבן, 20 בינואר 2017. GettyImages
הנשיא טראמפ ורעייתו מלווים את הנשיא אובמה אל "מארין 1" בתום טקס ההשבעה, ינואר 2017/GettyImages
חזרה הגנרלית בנתב"ג לקראת הגעתו של דונלד טראמפ 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
החזרה הגנרלית אתמול בנתב"ג לקראת נחיתת טראמפ היום/ראובן קסטרו

"עם כלי כזה שקט, בטיחותי ונוח לא פלא שמאז שנות ה-60 נשיאי ארצות הברית לא מחליפים את הסיקרוסקי 61 המסורתי", אמר לוואלה! NEWS ח"כ לשעבר, טייס המסוקים אליעזר (צ'יטה) כהן. "כמו שהנשיא מדלג ממדשאת הבית הלבן לעבר שדה התעופה הסמוך כדי לחסוך זמן של עמידה בפקקים, כך הנשיא טראמפ ידלג משדה התעופה בן גוריון לירושלים".

כהן לא הסתיר את חיבתו למסוק. "בעת ביקורי בארצות הברית יצא לי להתלוות לנחתים ולטוס במסוק", סיפר, "מדובר מסוק מהיר מאוד, כזה שנוח לנחיתה והמראה כמעט מכל מקום, לא פלא שמאז ימי אייזנהאואר נעשה שימוש באותו הדגם ורק שידרגו את מערכת הניווט והבטיחות, זה עדיין אותו גוף. אפילו את האסטרונאוטים ששבים ממשימתם בחלל אוסף מסוק מסוג זה, זה אומר הכל", הוסיף כהן.

המסוק הנשיאותי יכול להטיס עד 12 נוסעים, בין שלל השיפורים הטכנולוגיים פורסם כי גם במקרה בו אחד משלושת המנועים מושבת, הוא עדיין מסוגל להמשיך לטוס. המסוק הנשיאותי מאובזר במערכת התרעה והגנה מפני טילים, מערכת קשר מוצפנת דרכה יכול הנשיא לשמור על קשר רציף עם הבית הלבן והפנטגון. כאמצעי אבטחה המארין 1 טס בדרך כלל בקבוצה של חמישה מסוקים זהים, מסוק אחד נושא את הנשיא, בעוד שארבעת המסוקים האחרים משמשים להסחה. עם המראתם משנים המסוקים את המבנה האווירי שלהם כדי לטשטש את מיקמו המדויק של הנשיא.

המסוק הנשיאותי "מארין וואן". AP
"מארין 1" בוושינגטון הבירה/AP
המסוק הנשיאותי "מארין וואן". AP
המסוק הנשיאותי בניו יורק/AP

על פי הפרסומים, את הנשיא לשעבר ברק אומבה שירת צי של 28 מסוקי "בלק הוק". מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן הצי גדל ל-35 מסוקים, עליהם אמר הנשיא "אין כמותם, פשוט מרשימים", עלותם מוערכת בכ-15 מיליון דולר כל אחד.

תפקיד של המסוקים הוא לנייד את האיש החשוב בעולם ממדשאת הבית הלבן לנמל התעופה אנדרוז - שם חונה המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1". מסוקים אלה ממתינים לנשיא ביעדים שונים בארצות הברית וברחבי העולם. רק ארבעה טייסים מצטיינים זוכים להטיס את הנשיא האמריקני, מעבר לכך מדובר על כ-800 נחתים שתפקידם הוא אחד – תפעול צי מסוקי המארין 1.

המסוק הנשיאותי "מארין וואן" בישראל, 2008. AP
הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש עם "מארין 1" בנתב"ג, 2008/AP
חזרה הגנרלית בנתב"ג לקראת הגעתו של דונלד טראמפ 21 במאי 2017. ראובן קסטרו
החזרה הגנרלית אתמול בנתב"ג/ראובן קסטרו

לא ידוע על תאונה או אירוע יוצא דופן שאירע למסוק הנשיאותי אך בשנת 2006, דווח כי בעת ההכנות לטיסה של הנשיא גורג' בוש אירעה תקלה טכנית שגרמה לנשיא לוותר על הטיסה ולהמשיך ליעדו ברכב. שלוש שנים לאחר מכן התרחש אירוע יוצא דופן, בו כל צוות הטיסה הורכב מנשים, זאת הייתה גם הטיסה האחרונה של גנ'יפר גרייבס שהטיסה את הנשיא ליעדו.

לאחר פיגועי 11 בספטמבר, שנחקקו עמוק בלב האומה והממסד האמריקאי, הוחלט על הקמת צי מסוקים חדיש וביטחותי יותר, אבל המחיר הסופי של התוכנית היה כפול מהעלות המשוערת והגיע לכ-400 מיליון דולר למסוק. הפרויקט, שנגרר כמה שנים, בוטל לבסוף על ידי הנשיא לשעבר ברק אובמה בשל העלות הגבוה.

ביקור טראמפ בישראל 22, הכותל, ירושלים במאי 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
נערכים לביקור הנשיאותי. ההכנות בכותל המערבי לביקור טראמפ, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן
ביקור טראמפ בישראל 22, הכותל, ירושלים במאי 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
הכותל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן
כל רכבי הנשיא – מה עושה כל רכב בשיירה של טראמפ. AP
בקרוב בכבישי ישראל. שיירת הפמלייה של טראמפ/AP
רעיית נשיא ארצות הברית מלניה טראמפ מבקרת בבית ספר בריאד, ערב הסעודית, 21 במאי 2017. רויטרס
בקרוב כאן. האישה הראשונה מלניה טראמפ בביקור הנשיאותי בריאד/רויטרס
דונלד טראמפ בפגישה עם מלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה, ריאד, 21 במאי 2017. AP
טראמפ בביקורו בערב הסעודית בסוף השבוע/AP
קבלת הפנים לנשיא טראמפ בוועידת הפסגה, ריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
קבלת הפנים החגיגית שלה זכה טראמפ בריאד, בסוף השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully