וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנית פלוג: "מערכת החינוך לא מכינה את הילדים של היום לשוק העבודה"

יעקב אילון

18.5.2017 / 17:00

נגידת בנק ישראל מביטה באופטימיות יחסית על המשק הישראלי, אך מודאגת במקביל מהחסמים המונעים ממנו לשעוט קדימה. "זה הזמן בדיוק לטפל בנושאים האלה כדי להבטיח שגם בעתיד מצבנו יהיה טוב", הסבירה בריאיון מיוחד לוואלה! TALK

אתר רשמי
"אם אנחנו עוד משווים את עצמנו לעולם אז אנחנו צריכים להיות מאוד מרוצים""

"מצבנו טוב". נגידת בנק ישראל קרנית פלוג פתחה את הריאיון המיוחד באולפן וואלה! TALK בשתי המילים החשובות ביותר לאזרחי ישראל, אך הוסיפה בהמשך סייגים (מיסוי דירה שלישית), התניות (שיפור התשתיות) ותקווה לשינוי (שוק האשראי). "כשאנחנו מסתכלים על תוצאות מבחני פיז"ה בכל התחומים, וגם על הפערים בהם, אני חושבת שמערכת החינוך לא מכינה את הילדים להשתלבות בשוק העבודה של היום ושל מחר", הדגישה.

לדברי פלוג, "המשק צומח בקצב יפה, התעסוקה עולה, האבטלה נמצאת בשפל והשכר עולה כך שהמצב המאקרו-כלכלי הוא בהחלט טוב, ואם אנחנו עוד משווים את עצמנו לעולם אז אנחנו צריכים להיות מאוד מרוצים".

לצד זאת, הסבירה, "אנחנו יכולים להשוות את עצמנו למדינות אחרות ולראות שאנחנו מוציאים הרבה פחות על חינוך, רווחה, תשתיות ובריאות, אז זה לא מפתיע שהיקף השירותים שאנחנו מקבלים הוא בהתאם. אם אנחנו רוצים שהמשק יצמח בעתיד ושהאנשים יגיעו לשוק העבודה עם הכישורים המתאימים, אז מערכת החינוך צריכה להיות כזאת שתספק להם את היכולות ואת המיומנויות".

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, מאי 2017. ראובן קסטרו
"יש פה איזשהו טרייד אוף". פלוג/ראובן קסטרו
"מי שנוטל אשראי צריך תמיד לזכור שצריך גם להחזיר אותו"

שוק הדירות הישראלי, שדהר בשנים האחרונות ללא השפעה ממשלתית רבה מדי, מתמודד כעת, בין היתר, עם השלכות חוק מיסוי דירה שלישית. לטענת פלוג, המס "יכול לפעול להפחתה מסוימת של המחירים, והיעד שלו הוא לשפר את מצבם של רוכשי הדירה הראשונה. יכול להיות שהוא יפעל בכיוון הזה ויכול להיות שבמידה מסוימת הוא גם יפעל לעלייה של השכירות אז יש פה איזשהו טרייד-אוף".

עכשיו תראי, מר וגברת ישראלי קמים בבוקר, מתעוררים בבית עם במשכנתא, נכנסים לאוטו שהם קנו באשראי, עושים קניות עם כרטיס ובדרך הם רואים מודעות על האוטובוסים "קחו הלוואות של 50 אלף שקל". זה יתפוצץ בסוף, לא?

יש עלייה באשראי למשקי בית שלא לדיור, וזה אומר שאנשים שאולי קודם לא היו יכולים לקבל אשראי יכולים היום לקבל אשראי

מה זה יכולים? מרביצים להם כדי שיקבלו אשראי

יש עכשיו אשראי גם מהבנקים וגם מכל מיני גורמים לא בנקאיים. זה בהחלט כרוך בסיכון. פה המקום לומר שמי שנוטל אשראי צריך תמיד לזכור שצריך גם להחזיר אותו, ולכן צריך לקחת על עצמך התחייבויות שאתה משוכנע שיהיה לך את כושר ההחזר שלהן.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נגידת בנק ישראל קרנית פלוג בוואלה! TALK. ראובן קסטרו
"הסביבה העסקית אצלנו היא מאד לא ידידותית". פלוג ואילון/ראובן קסטרו
"הרמה של המיומנויות של העובדים בישראל היא לא גבוהה בהשוואה לרמה בינלאומית"

פלוג הסכימה עם ההנחה "שמספר שעות העבודה השבועיות בישראל הוא גבוה יחסית", והסבירה כי "יהיה טוב אם ההסתדרות והמעסיקים יגיעו להסכמה בסוגיה הזו". לדבריה, "פריון העבודה הוא נמוך יחסית בחלקים גדולים של המשק מכל מיני סיבות, בין היתר בגלל שהרמה של המיומנויות של העובדים בישראל היא לא גבוהה בהשוואה לרמה בינלאומית".

מה הכוונה רמת המיומנויות?

הכישורים המילוליים, הכישורים לפתור בעיות בסביבה דיגיטלית

אנחנו start up nation

אנחנו start up nation וזה אומר שיש חלק של הציבור וחלק של העובדים שהם עם כישורים מאד גבוהים, ויכולים להשתלב במקצועות שדורשים מיומנויות מאד גבוהות, אבל כשאנחנו מסתכלים גם על הממוצע של רמת המיומנויות וגם על הפערים במיומנויות אנחנו לא במקום טוב בהשוואה בינלאומית

מה עושים?

יש לנו הרבה מה לעשות כדי לשפר את הרמה במערכת החינוך. חלק מהעניין הוא גם היעילות של המערכת אבל בוודאי גם התקציבים. אנחנו מוצאים פחות על כל תלמיד מאשר במדינות אחרות, וזה מתבטא בכך שההישגים במערכת החינוך לא מספיקים כדי לצייד את הבוגרים במיומנויות שיבטיחו באמת את היכולת להשתלב בתעסוקה ברמת פריון גבוהה.

גם הסביבה העסקית אצלנו היא מאד לא ידידותית, רמת התשתיות לא מספקת, גם תחבורה. יש שורה של נושאים שאם נטפל בהם אפשר יהיה להבטיח צמיחה ופריון יותר גבוהים בעתיד, ובגלל שהמשק נמצא במצב טוב, זה הזמן בדיוק לטפל בנושאים האלה כדי להבטיח שגם בעתיד מצבנו יהיה טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully