וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מאבטחים ואנשי שגרירות טורקים תוקפים מפגינים בוושינגטון

18.5.2017 / 7:57

נשיא טורקיה ארדואן מבקר בימים אלו בארצות הברית ונפגש עם הנשיא טראמפ. קבוצת מפגינים שמחתה בסמוך לשגרירות הטורקית נגד ביקורו, ספגה מהלומות קשות. משרד החוץ האמריקני: "אנו מודאגים מאוד מהתקרית"

עריכה: שניר דבוש

מאבטחיו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן המבקר בארצות הברית תקפו אמש (רביעי) מפגינים שמחו נגדו בסמוך לשגרירות טורקיה בוושינגטון. על פי הדיווח של משרד החוץ האמריקני, בקטטה היו מעורבים גם פקידי השגרירות הטורקית ותשעה בני אדם פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. בתיעוד התקרית ניתן להבחין בשוטרים שניסו להפריד בין הניצים. מפקד משטרת וושינגטון, פיטר ניושם אמר כי אנשיו חוקרים את קטעי הווידאו, וידאגו שהמעורבים בתקרית יחקרו.

על פי הודעת השגרירות הטורקית, המפגינים היו תומכי מפלגת הפועלים הכורדית בטורקיה (PKK), וכי המוחים "הפריעו לתומכים הרבים שנאספו מול בית השגריר הטורקי והחלו להתגרות בצורה אגרסיבית באזרחים". עוד נמסר בהודעת השגרירות, כי "התומכים האמריקנים-טורקים הגנו על עצמם בלבד, וכי יש למנוע תקריות עתידיות מסוג זה".

בהודעת משרד החוץ האמריקני נמסר כי "אלימות לעולם אינה התשובה לחופש הביטוי, וכי משרד החוץ תומך תמיד בזכות של אנשים להביע את דעתם בדרכי שלום". עוד נמסר בהודעה כי משרד החוץ "מודאג מהתקרית בה היו מעורבים מאבטחים טורקים וכי הודעת מחאה הועברה לממשלת טורקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully