וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI לשעבר יפקח על חקירת קשרי טראמפ עם רוסיה

18.5.2017 / 1:54

משרד המשפטים האמריקני מינה את רוברט מולר לתפקיד חוקר מיוחד שיזכה לסמכויות נרחבות בניהול החקירה, ויוכל לתבוע במידת הצורך. המשנה לתובע הכללי: "האינטרס הציבורי הוא שהבדיקה תנוהל בידי אדם עצמאי"

צלמים זמניים מורשים

ראש הבולשת הפדרלית (FBI) לשעבר רוברט מולר מונה לתפקיד חוקר מיוחד בחקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2016 - כך מסר הלילה (חמישי) משרד המשפטים במדינה. על פי הצו שפורסם הלילה, למולר יהיו סמכויות נרחבות לנהל את החקירה ובמקרה הצורך לתבוע.

רוד רוזנשטיין, המשנה לתובע הכללי, הממונה על חקירת קשרי אנשי הקמפיין של דונלד טראמפ ורוסיה, פרסם הודעה מיוחדת, שבה נכתב: "אני קובע כי זהו האינטרס הציבורי שאשתמש בסמכותי על מנת למנות יועץ מיוחד ליטול את האחריות בנושא זה". לדבריו, "החלטתי אינה קובעת שבוצעו פשעים או שיש להגיש כתבי אישום. לא קיבלתי החלטה שכזו. מה שקבעתי מתבסס על נסיבות מיוחדות, האינטרס הציבורי דורש ממני לנהל את החקירה הזו תחת סמכותו של אדם עצמאי משרשרת הפיקוד".

עוד בנושא:
הסנאט דורש את המסמכים שחיבר ראש ה-FBI המודח על חקירת טראמפ-רוסיה
דיווח: טראמפ ביקש מראש ה-FBI המודח לעצור חקירת יועצו
טראמפ על הדלפת המידע הרגיש לרוסיה: זכותי כנשיא לחלוק מידע

ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
יקבל סמכויות נרחבות לניהול החקירה. מולר/GettyImages

טראמפ התייחס הלילה להודעה על מינוי החוקר המיוחד ואמר כי "כפי שאמרתי פעמים רבות בעבר, וחקירה יסודית תבהיר זאת - לא היה קשר בין מטה הבחירות שלי לגורם זר", נכתב בהודעה הרשמית. עוד כתב טראמפ כי הוא "מצפה לסיום מהיר של הפרשה הזו".

אתמול דווח כי ועדת המודיעין של הסנאט פנתה לפני מולר לראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, וביקשה ממנו להעיד בפניה. זאת, לאחר שדווח כי טראמפ פנה לקומי בעבר וביקש ממנו לסגת מחקירתו של יועצו לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין.

על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", טראמפ שוחח עם קומי בפברואר, יום לאחר החלטת טראמפ לפטר את פלין בגלל שהסתיר את פגישתו עם שגריר רוסיה בוושינגטון בטרם נכנס לתפקידו. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין אמר בעניין הדיווחים כי "אנו זקוקים לעובדות" וכי הוא בוטח בטראמפ.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

דיווח: עוזרי טראמפ ידעו שפלין נחקר עוד לפני השבעת הנשיא

הלילה דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי צוות חילופי השלטון של טראמפ ידע עוד לפני השבעתו לנשיא כי פלין נתון לחקירה פדרלית בגלל קשריו עם ממשלת טורקיה - אך מינה אותו בכל זאת לתפקיד. היועץ לביטחון לאומי לשעבר הודח מתפקידו בחודש פברואר לאחר שלא דיווח לסגן הנשיא על שיחות שקיים עם שגריר רוסיה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק, אבל במקביל גם עבד כלוביסט עבור ממשלת טורקיה, מבלי שנרשם כסוכן זר ומבלי שניתן לו אישור לעסוק בכך בהיותו גנרל בדימוס.

דונלד טראמפ 17 במאי 2017. רויטרס
"לא היה קשר בין מטה הבחירות שלי לגורם זר". טראמפ/רויטרס

למרות שהיועץ לביטחון לאומי לשעבר יידע את הצוות של טראמפ כבר ב-4 בינואר, 16 ימים לפני ההשבעה כי הוא תחת חקירה, הוא מונה לאחד מתפקידי המפתח בממשל, ונחשף למידע מסווג ורגיש. ניגודי העניינים שבהם היה פלין מצוי הפריעו לתפקודו כבר מן ההתחלה. שישה ימים בלבד לאחר מינויו, ניגשה התובעת הכללית דאז, סאלי ייטס לבית הלבן והודיעה ליועצים משפטיים בממשל כי פלין עלול להיות נתון לסחיטה מצד ממשלת רוסיה. רק 18 ימים אחר כך הוא נאלץ להתפטר. הבית הלבן סירב להגיב לידיעה.

במקביל, פורסם ב"מקלאצ'י" כי פלין הורה לעצור מבצע צבאי שתכנן הפנטגון, ואשר טורקיה התנגדה לו, וזה לאחר שקיבל כספים מאנקרה. מדובר במקרה שאירע עשרה ימים לפני חילופי השלטון. ממשל אובמה תכנן לצאת למבצע לכיבוש העיר א-רקה בסוריה מידי דאעש תוך שימוש בכוחות כורדים.

לפי הפרסום, היועצת לביטחון לאומי בממשל אובמה, סוזן רייס, פנתה אליו כדי להתייעץ באשר למבצע, שהיה אמור לגלוש אל מעבר לחילופי השלטון, ופלין הורה לה שלא לבצע אותו. העמדה שהציג פלין עלתה בקנה אחד עם זו של ממשלת טורקיה, שממנה כאמור הוא קיבל תשלום של יותר מחצי מיליון דולר מבלי שדיווח על כך. טראמפ אישר את המבצע שבועות ארוכים לאחר מכן, לאחר פיטוריו של פלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully