וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור טראמפ: "הנשיא לא יודיע על העברת השגרירות לירושלים"

לפי בכיר בבית הלבן, הנשיא האמריקני מנסה להימנע מאמירות שעלולות "להרחיק את הפלסטינים משיחות השלום". לדבריו, "לא יהיה חכם לעורר פרובוקציות כעת, בשעה שכולם משחקים יפה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

גורמים בבית הלבן אמרו אמש (רביעי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יודיע על העברת השגרירות לירושלים במהלך ביקורו בישראל. כמו כן, בסוכנות הידיעות האמריקנית בלומברג דווח כי טראמפ החליט שלא להעביר את השגרירות בתקופה הקרובה. על פי הדיווח, בכיר בבית הלבן מסר כי הנשיא צפוי להפר את הבטחתו מקמפיין הבחירות, כיוון שהוא נמנע מאמירות מתריסות שעלולות "להרחיק את הפלסטינים משיחות השלום". עוד אמר הבכיר כי הממשל צופה דיונים מבטיחים הן עם הרשות הפלסטינית והן עם ישראל.

"אנחנו חושבים שזה לא יהיה צעד חכם בשלב זה", אמר הבכיר לבלומברג. "היינו מאוד ברורים בעמדה שלנו ובמה שהיינו שמחים לראות בפועל, אבל אנחנו לא רוצים לעורר פרובוקציות לאף אחד, כשכולם משחקים ממש יפה".

דונלד טראמפ 17 במאי 2017. רויטרס
"הממשל צופה דיונים מבטיחים". טראמפ/רויטרס

השבוע נכנס שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, לתפקידו באופן רשמי, לאחר שהפקיד בידי הנשיא ראובן ריבלין את כתב ההאמנה שלו. במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בלשכתו בירושלים, שב והדגיש בפניו נתניהו את רצונו להעביר את השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים מתל אביב. בימים האחרונים בכירים אמריקנים העבירו מסר לבכירים ישראלים, שלפיו טראמפ מתכוון להעביר את השגרירות לירושלים והוא מחויב לכך, אבל הדבר ייקח זמן.

הדיווח מגיע ברקע אמירתו של דובר הבית הלבן שון ספייסר שלשום, כשנשאל במסיבת עיתונאים אם הכותל המערבי הוא בישראל. בתגובה, אמר שהנושא מורכב וכי ברור לכולם שהוא בירושלים. "הכותל הוא אחד האתרים הקדושים ליהדות. הוא כמובן בירושלים", הבהיר ספייסר. "אבל זה עניין שנמצא בתהליך רציני של בחינה, וידובר במהלך ביקור טראמפ עם הצדדים השונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך עיתונאים, 11 באפריל 2017. רויטרס
סירב להצהיר שהכותל בישראל. ספייסר/רויטרס

אתמול אמרה שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, כי היא תומכת בהעברת השגרירות לירושלים וכי היא מאמינה שהכותל המערבי נמצא בשטח ישראל. זאת בניגוד להתחמקויות של בכירי הממשל בנושא בימים האחרונים. "אני מאמינה שהבירה צריכה להיות ירושלים והשגרירות צריכה לעבור לשם. כל הממשלה היא שם", אמרה בריאיון לרשת השמרנית CBN.

עם זאת, סייגה היילי את דבריה והוסיפה כי "החלק הבעייתי הוא איך הפלסטינים יתייחסו לזה ואיך הישראלים יתייחסו לזה. אנחנו יודעים שהישראלים לא רוצים לוותר על ירושלים בכלל וצריך לראות עד כמה חזק הפלסטינים יעמדו על כך". עוד אמרה היילי כי אינה יודעת מהי המדיניות של הממשל, אך היא מאמינה כי "הכותל הוא חלק מישראל" וכי "תמיד ראינו זאת וכך אנחנו צריכים להתייחס לזה".

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully