וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן נפגש עם טראמפ: "לא נקבל את הכורדים בסוריה כבעלי ברית"

נשיא טורקיה אמר במסיבת עיתונאים עם נשיא ארה"ב, שעמו נפגש לראשונה, כי אין מקום ל"ארגוני טרור באזור". ואולם, הוא לא ביקר במפורש את החלטת הממשל לחמש אותם. השניים קראו לשיפור היחסים ברקע המתיחות. טראמפ: "תומכים במאבק טורקיה בטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול (שלישי) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי אנקרה לעולם לא תקבל את הברית בין וושינגון לבין המיליציה הכורדית בסוריה YPG הנלחמת בדאעש. זאת בעקבות החלטת הממשל לחמש את הכוחות לקראת המערכה לשחרור מעוזם בעיר א-רקה.

ואולם, ארדואן לא תקף ישירות את המהלך הזה באופן פומבי, ואמר כי זאת "נקודת מפנה היסטורית" ביחסים שהדרדרו במהלך הממשל של ברק אובמה. טראמפ, מצדו, לא התייחס במסיבת העיתונאים המשותפת שלהם בתום פגישתם הרשמית הראשונה לגלי הטיהור בטורקיה נגד מתנגדיו של ארדואן.

"אין מקום לארגוני טרור בעתיד האזור שלנו", אמר ארדואן במהלך מסיבת העיתונאים. טורקיה רואה ב-YPG חלק מה-PKK, המחתרת הכורדית המנהלת מאבק מזוין נגדה בארבעת העשורים האחרונים. ארצות הברית אמנם מגדירה גם כן את ה-PKK ארגון טרור, אך לא את ה-YPG. "אנחנו תומכים בטורקיה במאבקה נגד הטרור ונגד ארגוני הטרור כמו דאעש וה-PKK", אמר טראמפ. "אנחנו גם מעריכים את ההנהגה הטורקית על ניסיונה להביא לסוף הזועוות בסוריה".

לפי דוברו של ארדואן, הוא העלה במהלך הפגישה עם טראמפ את סוגיית הסגרתו של המטיף פתהוללה גולן, הגולה בארצות הברית ומואשם על ידי אנקרה בתכנון ניסיון ההפיכה בשנה שעברה. הוא לא פירט מעבר לכך. בהודעת הבית הלבן נמסר כי טראמפ הבטיח לארדואן כי וושינגנטון מחויבת לביטחונה של בעלת בריתה בנאט"ו והוסיף כי "יש צורך לשתף פעולה כדי להילחם בטרור על כל צורותיו".

טראמפ ונשיא טורקיה ארדואן במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 17 במאי 2017. רויטרס
משפרים יחסים. ארדואן וטראמפ, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully