וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשגריר ארה"ב הנכנס: "להעביר את השגרירות לירושלים"

16.5.2017 / 18:15

ראש הממשלה נועד כשעה וחצי עם השגריר דייויד פרידמן, לאחר שקיבל את פניו בברכות: "שמח לראותך בירושלים". פרידמן: "אין מקום אחר שהייתי הולך אליו". קודם לכן מסר פרידמן את כתב ההאמנה שלו לריבלין, ואמר לנשיא: "לכהן כשגריר זהו הכבוד הגדול של חיי"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שגריר ארצות הברית בישראל, דייויד פרידמן, נכנס היום לתפקידו ונועד במשך כשעה וחצי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. "לעונג הוא לראותך ולקבל את פניך בירושלים, בירתנו הנצחית", אמר נתניהו, "אני יודע שביקרת בכותל. כולנו מעריכים זאת עמוקות". לכך השיב פרידמן: "אין מקום אחר שהייתי הולך אליו". ראש הממשלה הוסיף כי "זאת הייתה מחווה רבת עוצמה של סולידריות".

במהלך פגישתם של השניים, דנו ראש הממשלה והשגריר האמריקני בסוגיות האזוריות, ונתניהו שב והדגיש את עמדתו לפיה השגרירות צריכה לעבור לירושלים. כמו כן, הוסיף נתניהו כי "אנו מצפים לקבל את פניו של הנשיא טראמפ, ואנו רוצים לעבוד איתך ועם הנשיא בשנים הקרובות לחזק את הברית הגדולה בינינו".

עוד בוואלה! NEWS
מדד האלימות נגד מורים נחשף: 8% הוטרדו מינית בידי תלמידים, 5% הוכו
בכירים בממשל ארה"ב לטראמפ: אל תכיר בירושלים כבירת ישראל
אלוף על הכוונת: סרטון איומים חדש של הג'יהאד האסלאמי

בנימין נתניהו ודיויד פרידמן בפגישתם היום 16 במאי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
פרידמן ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
הנשיא ריבלין מקבל את כתב האמנה של השגריר הנכנס מארהב בטקס בבית הנשיא. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
מסירת כתב ההאמנה בבית הנשיא, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בתום פגישתם, המשיך נתניהו לטקס הסכם גג בלוד, ואמר שם: "הייתה לנו פגישה טובה, דיברנו על הידידות בין שתי המדינות ואמרתי לו שצריך להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, כמו את יתר השגרירויות הזרות".

מוקדם יותר הגיש פרידמן את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה ראובן ריבלין, בטקס שהתקיים בבית הנשיא בירושלים. עם מסירת כתב ההאמנה, נכנס למעשה פרידמן לתפקידו כשגריר באופן רשמי. ריבלין בירך את פרידמן עם הכניסה לתפקידו וביקש לקבלו לישראל בזרועות פתוחות. "אני יודע שהיית פה פעמים רבות בעבר, אבל הפעם זה כשגריר שמייצג את ארצות הברית, בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל", אמר ריבלין. "אנחנו מצפים לקבל את הנשיא טראמפ בשבוע הבא. זה סימן לקשר הבלתי ניתן לערעור בינינו, ואנחנו מצפים לעבוד עם הממשל החדש לחשוב על רעיונות איך להתקדם ולבנות אמון בין הישראלים והפלסטינים".

ריבלין התייחס לתקיפה האמריקנית בסוריה בחודש שעבר, ואמר כי וושינגטון "הראתה שלקווים אדומים יש משמעות". כמו כן, הוא ציין את חגיגות היובל לאיחוד ירושלים שיתקיימו בשבוע הבא, ואמר כי "בעת הזו, על כל העולם להכיר בירושלים כבירה הרשמית דה פקטו ולא רק דה יורה".

פרידמן הודה לריבלין על ברכותיו וציין כי כדור שביעי בירושלים, הנשיא "ממשיך את קשרו של העם היהודי לירושלים", שהחל בימי דוד המלך לפני 3,000 שנה. "לשרת כשגריר זה הכבוד הגדול ביותר של חיי, אני מתחייב לעשות הכול לחיזוק היחסים בין המדינות - יחסים בלתי ניתנים לערעור וללא גבולות", אמר. לדבריו, "יש לי מנדט לתמוך במדינת ישראל בכל דרך ותמיד. הנשיא בחר את ישראל כאתר לביקורו הראשון בשבוע הבא. האהבה והמחויבות שלו לישראל איתנה".

בנימין נתניהו ודיויד פרידמן בפגישתם היום 16 במאי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
פרידמן ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

השגריר פרידמן נועד גם עם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, שבירכה אותו בברכת הצלחה בתפקידו, ואמרה כי היא "בטוחה ששינויים חיוביים לפנינו". במהלך הפגישה טענה חוטובלי כי "ישראל מצפה להעברת השגרירות לירושלים ולקיום הבטחתו הנשיאותית של טראמפ. עם ישראל מאוחד ברצון לראות את כל השגרירויות בבירת ישראל, וידידתנו הטובה בעולם צריכה להתחיל את המהלך של השבת השגרירויות למקומן הטבעי".

בנוגע לסכסוך הפלסטיני-ישראלי, הוסיפה סגנית השר כי "נדרשת חשיבה מדינית חדשה ליצירתיות אחרי שנות המבוי הסתום שנבע תמיד מסרבנותם של הפלסטינים". לטענתה, "מדינה פלסטינית היא סכנה לישראל וליציבות האזור כולו, מאחר והיא תיפול לידי חמאס ותהיה עזה שנייה". היא סיכמה: "בעת הזאת כדאי להתמקד בפיתוח כלכלי אזורי ובמאבק בגורמים האסלאמיים הרדיקליים".

(עדכון ראשון: 12:45)

פגישת בין נשיא המדינה לשגריר ארה"ב דיוויד פרידמן 16 במאי 2017. נעם ריבקין פנטון, מערכת וואלה! NEWS
"יש לי מנדט לתמוך במדינת ישראל בכל דרך ותמיד". פרידמן וריבלין/מערכת וואלה! NEWS, נעם ריבקין פנטון
פגישת בין נשיא המדינה לשגריר ארה"ב דיוויד פרידמן 16 במאי 2017. נעם ריבקין פנטון, מערכת וואלה! NEWS
פרידמן בבית הנשיא בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, נעם ריבקין פנטון
פגישת בין נשיא המדינה לשגריר ארה"ב דיוויד פרידמן 16 במאי 2017. נעם ריבקין פנטון, מערכת וואלה! NEWS
פרידמן בבית הנשיא, היום/מערכת וואלה! NEWS, נעם ריבקין פנטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully