וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשבת הכללית לשעבר היא המועמדת המובילה לנציבת שירות המדינה

16.5.2017 / 8:46

מיכל עבאדי-בויאנג'ו, שעזבה באחרונה את משרד האוצר אחרי שש שנים בתפקיד, היא המועמדת המועדפת על נתניהו להחליף את הנציב הנוכחי משה דיין. היא נחשבת למקורבת לראש הממשלה ובעבר הוזכר שמה כמועמדת למנכ"לית משרד הביטחון

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

(נתניהו על פרשת הצוללות: "חיזוק העוצמה הוא השיקול היחיד שהנחה אותי", נובמבר האחרון)

מיכל עבאדי-בויאנג'ו, לשעבר החשבת הכללית במשרד האוצר, היא המועמדת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד נציבת שירות המדינה. גורם בלשכת נתניהו אמר לוואלה! NEWS כי עבאדי-בויאנג'ו, שעזבה את משרד האוצר בינואר האחרון, צפויה להחליף את הנציב הנוכחי, משה דיין, שיעזוב את תפקידו בשבועות הקרובים. אם המינוי יצא לפועל, עבאדי-בויאנג'ו תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד נציב שירות המדינה, החולש על כל כוח האדם במגזר הממשלתי.

שרי הממשלה ביקשו אתמול לאשר הקמה של ועדה מאשרת, שתבדוק את התאמתו של מועמדו של נתניהו לתפקיד. הוועדה הוגדרה כוועדת מינוי, ולא ועדת איתור. המשמעות היא שהיא רק תבחן את המינוי המועדף על ראש הממשלה.

לקריאה נוספת:
בסוף הכהונה: החשבת הכללית נלחמת ב"שקשוקה"
פרשת הצוללות: פרקליט המדינה הורה לעבור לחקירה
דיווח: השר לשעבר יעלון העיד בפרשת הצוללות; נתניהו לא חשוד

מיכל עבאדי בויאנג'ו. לשכת העיתונות הממשלתית
האישה הראשונה לכהן בתפקיד החשבת הכללית. מיכל עבאדי-בויאנג'ו/לשכת העיתונות הממשלתית

עבאדי-בויאנג'ו, בת 50, נחשבת למקורבת לנתניהו. בעבר הוא אף הציע לה להיות מנכ"לית משרד ראש הממשלה, והיא אף עלתה כמועמדת לתפקיד מנכ"לית משרד הביטחון. שמה הוזכר גם בהקשר של פרשת הצוללות, שנחקרת בימים אלו במשטרה, שכן במסגרת תפקידה כחשבת הכללית היא אישרה הלוואות חיצוניות שמימנו את רכישת כלי השיט להגנה על המים הכלכליים של ישראל. בדיון חסוי שהתקיים בכנסת בתחילת השנה משרד האוצר הודיע שיבדוק את אישור ההלוואה.

עבאדי-בויאנג'ו הייתה גם האישה הראשונה לכהן בתפקיד החשבת הכללית. היא נחשבת לאשת מקצוע מוערכת וזכתה למחמאות רבות במערכת הפוליטית על ניהול תקציב המדינה בתקופות שבהן לא היה תקציב בגלל צרכי בחירות, וניהול מאבקים בגופים גדולים כמו מערכת הביטחון ומערכת הבריאות. היא בוגרת לימודי כלכלה, חשבונאות ומשפטים, ובעלת ניסיון עשיר של יותר מ-20 שנה במגזר הציבורי, במהלכן שימשה דירקטורית ובכירה במשרדי ממשלה ורשויות ממשלתיות שונות. בעבר שימשה גם סמנכ"לית בבנק הבינלאומי. ב-2011, תחת שר האוצר יובל שטייניץ, היא מונתה לחשבת הכללית במשרד האוצר וכיהנה בתפקיד שש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully