וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית שתאפשר לצה"ל להמשיך לתפקד גם במתקפת טילים על העורף

15.5.2017 / 15:00

במשרד הביטחון מתכננים להקים שלושה מרכזים לוגיסטיים בצפון, במרכז ובדרום. זאת, במקום 17 בסיסים שיפנו אלפי דונמים לבנייה - גם באזורי ביקוש. המרכזים יאפשרו אספקה סדירה גם במקרה של מתקפה על העורף. עלות התכנית: 15 מיליארד שקל

צילום: דוברות משרד הביטחון וצה"ל, עריכה: שניר דבוש

משרד הביטחון וצה"ל החליטו על הקמת שלושה מרכזים לוגיסטיים בצפון, במרכז ובדרום במקום 17 בסיסים שונים ברחבי הארץ. התכנית, שעלותה נאמדת ב-15 מיליארד שקל, אמורה לפנות 4,000 דונם, מחצית מהם באזורי ביקוש.
בין הבסיסים שיפונו יהיה מרכז ציוד לחימה וחלפים (מצל"ח) ומרכז המזון בצריפין, ובסיס הציוד בתל השומר. המהלך דומה לזה שנוקט בשנים האחרונות צבא ארצות הברית.

ראש מנהל מעבר צה"ל דרומה במשרד הביטחון, תת-אלוף (במיל') איציק כהן, אמר לוואלה! NEWS כי "ההחלטה תביא להתייעלות ולשיפור דרמטי ביעילות כדי להיענות לדרישות של הקרב העתידי". התכנית ההנדסית של המרכזים הלוגיסטיים החדשים כוללת מיגון מטילים ומרקטות, במטרה לאפשר להם לתפקד גם בזמן מתקפה על העורף. לכן, חלק משמעותי מהמלאי במרכזים הללו יאוחסן במנהרות ובבונקרים תת-קרקעיים.

לדבריו של תא"ל כהן, "איחוד המחנות, שחלקם נבנה בתקופת המנדט הבריטי, יביא לפינוי של 4,000 דונם מתוכם 2,000 דונם במקומות מבוקשים לדיור. ההחלטה תחסוך גם ארנונה בסך 25 מיליון שקל בשנה, ותהיה התייעלות בכוח אדם בהתאם לתכנית הרב-שנתית של צה"ל".

משרד הביטחון יקים עבור צה"ל 3 מרכזים לוגיסטיים במקום 17 מחנות באזורים מבוקשים לדיור. דובר צה"ל
הדמיית אזורי המגורים שייבנו במקום הבסיסים שיפונו/דובר צה"ל

ראש מנהלת המרכזים הלוגיסטיים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, סגן-אלוף שגיב שרביט, אמר לוואלה! NEWS כי "אנחנו מדברים על מרכזים לוגיסטיים שכוללים מזון, מזרקים לחיל הרפואה ועד חלקי חילוף לטנקים. בעקבות צמצום המחנות, ינועו פחות משאיות על הצירים. האספקה תהיה ממוקדת ויעילה".

סא"ל שרביט הוסיף כי "אנחנו מתכננים להעביר 70% מהפעילות לחברות אזרחיות במקום פעילות של אזרחים עובדי צה"ל ומשרתי קבע, כמו המודל בקריית ההדרכה שבה יש חברה אזרחית שאחראית על בינוי, אחזקה, ניקיון וכו'". ההערכה היא שמאות תקנים יצומצמו בעקבות ההחלטה.

הפרויקט החדש מצטרף לשני פרויקטים נוספים - קריית התקשוב ומחנה פיקוד דרום, שרק ברבעון הראשון של 2018 יפורסם שם החברה הקבלנית הזוכה בפרויקט שאמורה לסיים את הבנייה עד ל-2022; וקריית אגף המודיעין, שבדצמבר תצא למכרז עם צפי לסיום ב-2023. עלות שלושת הפרויקטים נאמדת ב-50 מיליארד שקלים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משרד הביטחון יקים עבור צה"ל שלושה מרכזים לוגיסטיים 15 במאי 2017. משרד הביטחון
המרכזים הלוגיסטיים. הדמיה/משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully