וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הביקור בישראל: טראמפ רוצה למנות ראש FBI חדש בימים הקרובים

13.5.2017 / 19:20

נשיא ארה"ב אמר כי הוא מקווה שהתהליך להחלפתו של קומי יסתיים במהירות, וכי יש שורה של מועמדים "מוכשרים ומכובדים מאוד". בין המועמדים כמה חברי קונגרס, פרקליטים וגורמים ברשויות אכיפת החוק

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שבת) כי ייתכן שהוא יבחר ראש FBI חדש במהלך השבוע הקרוב, בטרם יצא לביקורו הראשון מעבר לים, שיכלול גם ביקור בישראל. "זאת גם אפשרות", הוא אמר לכתבים כשנשאל אם הוא עשוי להודיע על מחליפו של ג'יימס קומי עד יום שישי הקרוב, כשייצא למזרח התיכון ולאירופה.

ארבעה מועמדים לתפקיד יקיימו היום ראיונות עם התובע הכללי ג'ף סשנז ועם סגנו רוד רוזנשטיין במטה משרד המשפטים. הם חלק מקבוצה של יותר מעשרה מועמדים אפשריים לרשת את קומי, בהם כמה חברי קונגרס, תובעים וגורמים ברשויות אכיפת החוק.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
קומי וטראמפ, ינואר/GettyImages

המועמדת הראשונה שהגיעה לפגישה היא אליס פישר, בכירה לשעבר במשרד המשפטים בממשלו של ג'ורג' בוש הבן. היא עזבה את המקום לאחר כשעה וחצי וסירבה להשיב לשאלות הכתבים. מעולם לא עמדה אישה בראש הבולשת הפדרלית.

אחרי פישר, אמורים להיכנס, לפי גורמים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, אנרדו מקייב, ממלא מקומו של קומי בראשות ה-FBI; מייקל ג'יי גרסייה, שופט בית המשפט העליון במדינת ניו יורק; והסנאטור הרפובליקני מטקסס, ג'ון קורני.

"אני חושב שהתהליך הולך להיות מהר. כמעט כולם מוכרים מאוד", אמר טראמפ בעודו עולה לטיסה לווירג'יניה. "הם מאוד מוכשרים ומכובדים, וזה מה שאנחנו רוצים עבור ה-FBI".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully