וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן נאומו בטלוויזיה: תושבים בלבנון קיבלו שיחות נאצה נגד נסראללה

מזכ"ל חיזבאללה נאם לציון יום השנה למותו של בכיר הארגון בדר א-דין - שישראל סבורה כי חוסל בשל סכסוך פנימי בארגון. בנאום הוא טען כי ישראל מקימה גדר בגבול בעקבות חדירת האזרח לקריית שמונה, וכי זו "הודאה בהפסד". עיתון לבנוני האשים את ישראל בביצוע השיחות

סרטון שפרסם חיזבאללה על חייו של בדר א-דין

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אתמול (חמישי) כי המכשולים שמקימה ישראל בגבול עם לבנון "הם הודאה בהפסדה" וכי כל עימות עתידי עשוי להתרחש "על אדמת פלסטין הכבושה". נסראללה, שאמר את הדברים במהלך טקס לציון יום השנה הראשון לחיסול בכיר הארגון מוסטפא בדר א-דין, הזכיר את חדירת האזרח הלבנוני אל קריית שמונה בחודש שעבר, וטען כי זאת הסיבה שישראל מקימה גדר לאורך הגבול, מראש הנקרה ועד החרמון.

בזמן נאומו קיבלו תושבים בלבנון שיחות טלפון מוקלטות שבהן נשמעו הודעות נאצה בגנות הארגון והעומד בראשו - נסראללה. בהודעה כתובה נמסר כי נסראללה "רוצח ושקרן". אחד המספרים שמהם נשלחו ההודעות היה דוברות ארגון חיזבאללה. בחיזבאללה אישרו את תוכן ההודעות וכן כי הייתה חדירה לקווים של דוברות הארגון. בעיתון "אל אחבאר" האשימו את ישראל וערב הסעודית באחריות להפצת השיחות, בנימוק שנקטו בצעדים דומים בעבר.

בדר א-דין נהרג בנסיבות מסתוריות בשנה שעברה בדמשק. הארגון השיעי האשים את המורדים הסורים, וטען כי מי ששימש רמטכ"ל חיזבאללה בסוריה נהרג מירי פגזים. עם זאת, הארגון הסורי לזכויות אדם מסר אז כי לא התקיימו קרבות באזור באותו יום. הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר לאחרונה כי בדר א-דין חוסל בשל סכסוכים פנימיים, כמה ימים אחרי שפורסם תחקיר עם מסקנות דומות ברשת אל-ערביה הסעודית, שמחזיקה בקו אנטי-איראני מובהק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת ההודעות שנשלחו לתושבים בלבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

נסראללה ניסה להדוף את הטענות הללו. "טבעי שישראל תנסה לפגוע בשמו של חיזבאללה לאחר כל מה שספגה במלחמות ממנו, כך גם לגבי המדינות שעומדות מאחורי הטרוריסטים בסוריה. בדר א-דין הוא מעל ללכלוכים של ישראל וסעודיה", אמר.

במהלך נאומו, עסק נסראללה ארוכות בסוגיית המכשולים המוקמים לאורך גבול ישראל ולבנון. לדבריו, "ישראל הקימה גדרות בעזה ובלבנון ובירדן ובגדה. המשמעות היא הכרה בתבוסת ישראל ובנפילת רעיון 'ישראל הגדולה', מהנהר ועד הפרת .ישראל עכשיו חלשה ומתחבאת מאחורי גדרות". עוד אמר מנהיג חיזבאללה כי "היום ישראל היא הפחדנית, ולא לבנון".

על המלחמה בסוריה אמר נסראללה כי הברית בין משטרו של בשאר אסד לבין רוסיה, איראן וארגונו, "נמצאת בהרמוניה גדולה יותר מאי פעם". לדבריו, חיזבאללה פירק את מוצביו במזרח לבנון, בסמוך לגבול עם סוריה, מאחר שמשימתו הסתיימה שב ועתה האזור נמצא בשליטת הצבא.

(עדכון ראשון: 19:10)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נאום נסראללה בכפר ג'בשית, לבנון, 16 בפברואר 2017. רויטרס
ממשיך לאיים. נסראללה בנאום בפברואר האחרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully