וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ שוקל: תיאסר נשיאת מחשבים ניידים גם בטיסות מאירופה

11.5.2017 / 9:01

גורמים אמריקנים ואירופיים מסרו כי המשרד לביטחון המולדת בארה"ב יכריע בנושא בקרוב, אחרי שאיסור דומה הוטל במרץ על עשרה נמלי תעופה במזרח התיכון. החשש האירופי: ריכוז גדול של מחשבים בבטן המטוס עלול לגרום לפיצוץ

מטוס 757 של חברת התעופה דלתא. AP
חברות התעופה מתכוננות להרחב האיסור. מטוס של דלתא/AP

ארצות הברית צפויה להרחיב את האיסור על נשיאת מחשבים ניידים בטיסות לכמה מדינות באירופה, אך במקביל היא בוחנת כיצד להבטיח שסוללות המחשבים שיאוכסנו במזוודות לא יתפוצצו באוויר – כך מסרו אמש (רביעי) גורמים המעורים בנושא. במרץ הגבילה וושינגטון נשיאה של מכשירים אלקטרוניים על טיסות מעשרה נמלי תעופה במזרח התיכון, כולל מערב הסעודית וטורקיה, מחשש שיוטמנו בהם פצצות. בריטניה נקטה מהלך דומה כעבור כמה ימים.

כל הרחבה של האיסור עשויה להשפיע על חברות תעופה אמריקניות כמו יונייטד אירליינס, דלתא ואמריקן אירליינס. שישה גורמים אמריקניים ואירופיים אמרו כי הם צופים שהמשרד לביטחון המולדת בארצות הברית ימסור הצהרה בנושא, אך לא פירטו מתי. לפי שני גורמים, נציגים מהמשרד ייפגשו בהמשך היום עם גורמים בענף התעופה כדי לדון בסוגיות ביטחוניות. לפי עוזר בקונגרס, השר לביטחון המולדת ג'ון קלי ימסור היום תדרוך מסווג לסנאטורים על איומים ביטחוניים, כולל אלו הנוגעים לטיסות.

לפי גורמי תעופה המעורים בנושא, כמה חברות תעופה אמריקניות כבר החלו בהכנות לקראת אפשרות שיידרשו למנוע מהנוסעים לארצות הברית להעלות לטיסה מכשירים אלקטרוניים גדולים. גורמים אחרים אמרו כי אחד הנושאים שעלה בדיונים הוא כיצד להבטיח שסוללות הליתיום הרבות שיאופסנו בבטן המטוס לא יתפוצצו באוויר. גורמים אירופיים הזהיר כי ריכוז גדול של מאות מכשירים בטיסות ארוכות עשוי לפגוע בבטיחות בשל הגברת הסכנה מהתלקחות הסוללות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully