וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתעללות בבית אבות בקריית ים: ההנהלה זומנה לשימוע במשרד הבריאות

בשימוע נכחו מנהלת בית האבות והאחות הראשית. ארבע העובדות שחשודות בהתעללות הובאו לדיון בהארכת מעצרן בבית משפט השלום בקריות. השופט האריך את מעצרן ביממה: "נהגו בצורה מסכנת חיי אדם"

צילום: ערוץ 10

הנהלת בית האבות "נאות ים" בקריית ים - מנהלת בית האבות והאחות הראשית - זומנה היום (רביעי) לשימוע במשרד הבריאות בעקבות התיעוד שבו ארבע עובדות התעללו בקשישה בת 91. אתמול בערב נערכה ביקורת של משרד הבריאות במקום, ובמסגרתה הגיע לבית האבות מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב.

בשעות הצהריים התכנס בית משפט השלום בקריות לדון בבקשה להאריך את מעצרן של ארבע עובדות שחשודות בהתעללות בקשישה בת 91 בבית האבות "נאות ים" בקריית ים. בדיון מסר נציג המשטרה כי מלבד הסרטון שבו תועדה ההתעללות, בידי החוקרים צילומים נוספים המחזקים את הראיות נגד החשודות. בסיום הדיון האריך את מעצרן ביממה.

בהארכת המעצר קבע השופט כי מחומר החקירה "עולה תמונה קשה של מטפלות הנוהגות בקשישה חסרת ישע בצורה בוטה, אגרסיבית ואף מסכנת חיים. מהעדויות וכן מהסרטון עולה כי המטפלות נוהגות לקלל את הקשישה בצורה שאין בכוונתי לעלות על הכתב ואומר כי הדברים קשים וחמורים. כמו כן עולה תמונה כי חלק מהמטפלות נוהגות בקשישה באגרסיביות, משליכות עליה חפצים ופועלות כלפיה בצורה כוחנית ושאינה מתיישבת עם תפקידן ועם הכבוד הראוי לכל אדם, בוודאי לחסר ישע שאינו מסוגל לטפל בעצמו ולהתריע על הנעשה".

הארבע, שלוש מטפלות ואחות אחראית בשנות ה-40 וה-50 לחייהן, תושבות קריית מוצקין, קריית ים, שפרעם ומג'ד אל-כרום, חשודות בעבירות של הזנחה והתעללות בחסר ישע. בתיעוד שפורסם נראות עובדות מטלטלות את הקשישה, מכות אותה ומשפילות אותה.

עוד בוואלה! NEWS:
נורות אזהרה: כך תזהו התעללות בקשישים בבית אבות
ההתעללות בקשישים בחיפה: הוגשה הצהרת תובע נגד חמישה חשודים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית האבות "נאות ים" בקריית ים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד איברהים כנאענה, המייצג את אחת החשודות אמר כי "מרשתו לא מופיעה בשום שלב בסרטון ששודר בחדשות 10 והיא מכחישה כל קשר לאירועים המצוינים בסרטון ולפרשה בכלל". לדבריו, "המשטרה מסתמכת על אותו סרטון ואין כלום מעבר לזה".

עו"ד גבי שמואלי המייצג חשודה אחרת אמר לוואלה! NEWS כי: "מרשתי מכחישה כל מעורבות בארוע. הסרטון שהוצג בפניה פורסם בערוץ 10 כשהדמויות מטושטשות. מרשתי לא זיהתה את עצמה בסרטון, ישנן עובדות רבות נוספות שלא נחקרו וככל שידוע לי אין בידי המשטרה כל פרט אשר יכול להפליל את מרשתי ולכן סבור אני שעל ביהמ"ש לשחררה ללא כל תנאי".

נציג המשטרה הסביר כי מדובר באירוע חמור. "יש מסוכנות גבוהה מצד כל החשודות. הפרסום של האירוע שודר כבר בטשטוש של הפנים של החשודות, אבל ישנם עוד חומרים מצולמים. ביצענו הרבה פעולות חקירה ביממה האחרונה". במענה לסנגור טען החוקר כי "הייתה גם התעללות פיזית וגם התעללות נפשית מצד החשודה". הנציג הוסיף כי כמה נחקרו כמה אנשים וישנה כוונה לחקור עוד. "מדובר בחקירה דינאמית ומורכבת".

לוואלה! NEWS נודע אתמול כי אבי רודרמן, שנחקר לפני כחודשיים בפרשת ההתעללות בבית האבות "נאות כיפת הזהב" שבבעלותו, הוא גם הבעלים של בית האבות בקריית ים שבו תועדה התעללות בקשישה. בצילום שנחשף תועדו עובדים מכים ומשפילים את הקשישה. רודרמן, שהתפטר מתפקיד מנכ"ל בית האבות בחיפה, משמש גם כבעלים וכחבר הנהלה ב"נאות ים", שבו תועד המקרה האחרון. הוא התפטר מתפקידו בבית האבות בחיפה בפברואר, בהמלצת משרד הבריאות שפתח בהליכים נגד המוסד.

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully