וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה: המחאה נגד הנשיא מתרחבת, המפגינים הפילו פסל של צ'אבז

עשרות אלפי נשים צעדו ברחבי המדינה כחלק מהמחאה נגד הנשיא מדורו, שגבתה את חייהם של עשרות בני אדם, והציעו פרחים לכוחות הביטחון. בסימן נוסף מרוח התקופה, מפגינים זועמים הרסו פסל של המנהיג הסוציאליסטי הקודם, שאותו ירש מדורו

מתוך דף הטוויטר של JMP

עשרות אלפי נשים לבושות בלבן צעדו אתמול (שבת) ברחבי ונצואלה במחאה נגד הנשיא ניקולס מדורו, כשהן צועקות "חירות" ומציעות ורדים לכוחות הביטחון שחסמו את דרכן. זאת כחלק מהתגברות ההתקוממות נגד הנשיא הסוציאליסטי, שמתנגדיו מתארים כדיקטטור שהביא להרס הכלכלה. לפחות 38 בני אדם משורות שני הצדדים נהרגו בגל ההפגנות שהחל לפני חמישה שבועות. באירוע נוסף שמדגיש את עומק המיאוס של העם בשלטון, הופל פסלו של השליט הקודם הוגו צ'אבז, שאותו ירש מדורו.

לצד המחאה מבית, הלחץ הבינלאומי על קראקס גובר אף הוא. הבית הלבן הודיע כי היועץ לביטחון לאומי של דונלד טראמפ נפגש ביום שישי עם מנהיג האסיפה הלאומית של ונצואלה, הנשלטת בידי האופוזיציה, וסיכם עמו על הצורך לפתור את המשבר במהירות ובדרכי שלום. חוליו בורחס נפגש עם הרברט מקמאסטר אחרי שמדורו הכריז ביום שני האחרון על יצירת אסיפה לאומית חדשה, במטרה לעקוף את הפרלמנט העוין לו. בורחס קרא לאזרחים למרוד בעקבות הניסיון האחרון של הנשיא לדכא את ההתנגדות אליו.

המחאה בוונצואלה - מפגינים הפילו את הפסל של המנהיג לשעבר, הוגו צ'אבס. מערכת וואלה! NEWS
מחסום הפחד נשבר. פסלו המנותץ של צ'אבז/מערכת וואלה! NEWS

בקראקס, הצועדות שרו את ההמנון הלאומי וקראו: "אנחנו רוצות בחירות". הן נבלמו בשורת מוקדים על ידי שורות של שוטרות ושל חברות המשמר הלאומי בכלי רכב משוריינים. כמה מפגינות אף צעדו כשהן חשופות חזה, ומסיכות שחורות על פניהן לזכרם של ההרוגים במחאה.

האופוזיציה, שזוכה לתמיכה מצד רוב אזרחי המדינה אחרי שנים שבהן הייתה בצלה של המפלגה הסוציאליסטית השלטת, דורשת לקיים את הבחירות המחוזיות שנדחו ולהקדים את הבחירות לנשיאות, שאמורות להתקיים רק בשנה הבאה. מתנגדי השלטון דורשים גם את שחרורם של עשרות פעילי אופוזיציה, הכנסת סיוע הומניטרי מחוץ למדינה כדי להקל על המצב הכלכלי החמור ולאפשר לפרלמנט לפעול, אחרי שהוא נוטרל מרוב סמכויותיו עם ניצחון האופוזיציה ב-2015.

ברקע מעשי הביזה והאלימות מצד מפגינים צעירים ורעולי פנים, מדורו טוען כי מתנגדיו מנסים לבצע הפיכה נגדו בתמיכת ארצות הברית, וכי שורות האופוזיציה מלאות ברוצחים ובטרוריסטים. ביום חמישי, מפגינים הפילו פסל של צ'אבז, שמת מסרטן ב-2013, במדינת המחוז זוליה, לרקע צהלות של קהל אנשים שהתאסף בכיכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully