וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחיד שיכול לגאול את ישראל מהממשלה הנוכחית הוא עמיר פרץ

אבשלום (אבו) וילן

6.5.2017 / 8:30

מגילת העצמאות נראית כיום כנייר בלוי, שספק אם ממשלת הימין של ימינו הייתה מוכנה לחתום עליו. לנוכח האיום הממשי של יסודות הדמוקרטיה, פרץ הוא האופציה המובילה להושטת הספינה לעבר חוף מבטחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק חזית רחבה יכולה להביא לשינוי. פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בערבו של יום העצמאות ה-69 למדינת ישראל, סיפור ההצלחה הפנומנאלי של מדינת ישראל הפך לתסכול מתמשך ומטריד. עבור רבים מאתנו שהקימו, שנלחמו, שהגנו, שנאבקו ושבנו - "לא לילד הזה התפללנו". הפילוג, ההסתה, האיום הממשי על יסודות הדמוקרטיה ובכך על עצם קיומנו כאן – כל אלה מחייבים אותנו לחשוב שהגיע זמן לשנות.

מי יכול לשנות? רק חזית רחבה, הרחבה ביותר האפשרית. המחנה הציוני, יש עתיד, מרצ, מפלגות חרדיות + תמיכה חיצונית של הרשימה הערבית צריכים להקים חזית הצלה לאומית שתחרוט על דגלה את עקרונות מגילת העצמאות - כן, אותו נייר בלוי עליו הממשלה היום לא היתה חותמת, לצד פתרון מדיני, צדק חברתי וסולידריות. מי יכול להקים חזית כזה?

כדי לשנות את המפה הפוליטית יש צורך בהעברת 5-6 מנדטים בין הגושים על-מנת לחסום את האפשרות של הקמת ממשלת ימין רודפת שררה ונטולת דרך. מדובר ב-150 עד 180 אלף בוחרים בלבד.

ליאיר לפיד אין אפשרות להקים גוש כזה. מעבר לחוסר הניסיון הפוליטי והעדר משנה חברתית, פוליטית וכלכלית מסודרת, הוא לעולם לא יוכל לצרף אליו את המחנה החרדי (זאת, להבדיל מאם מפלגתו רק תשב בקואליציה כחברה ולא כמובילה). בהינתן מועמד מתאים יותר, מצביעי הקולות הנודדים הנמצאים כעת אצלו ינועו בבוא העת למי שיוכל להבטיח הקמת ממשלה חלופית.

טקס חתימת הסכם גג בעיר עכו 3 במאי 2017. אדריאן הרבשטיין
הימין מוביל דרך ללא מוצא כבר 36 שנים. נתניהו/אדריאן הרבשטיין

האיש היחיד בפוליטיקה הישראלית כיום שכן יכול להקים חזית רחבה כזו הוא עמיר פרץ. קשה לחשוב על איש נוסף היום שיכול לייצר קואליציה מהסוג הזה. מעבר להיותו איש ציבור מנוסה מאוד ובעל יכולות פוליטיות מוכחות, אשר חרט לאורך השנים את העקרונות הנ"ל על דגלו, פרץ הוא פוליטיקאי ממולח אשר ידע ללכד את הכוחות הפוליטיים מבפנים ולשכנע את הציבור הרחב ביכולתו להביא את השינוי המיוחל.

כמי שהיה מזכיר ההסתדרות, שר ביטחון, ח"כ רב פעלים במגוון רחב מאוד של תחומים וראש מועצה מקומית באחת הערים המאתגרות ביותר בפריפריה הישראלית, פרץ הינו כמעט היחיד המסוגל לקחת כיום את ההגה ולהשיט את הספינה לעבר חוף מבטחים. בפוליטיקה, בניגוד למה שחושבים רבים, אין תחליף לניסיון ולשיקול דעת שנצבר בעשרות שנים של עשייה פוליטית. אין אף אחד מבין המתמודדים האחרים במפלגת העבודה שיכול להוות דמות מלכדת כמוהו.

אם עמיר פרץ יכריז כבר כעת כי בנבחרת שלו יהיו אהוד ברק שר הביטחון, יאיר לפיד שר החוץ ואנשי מרצ יופקדו על החינוך והתיקים החברתיים, תוך הדגשה כי פניו אל שוויון אמיתי לחברה הערבית ולשיקום היחסים שבין "השבטים הישראלים", יש סיכוי טוב כי יצליח ליצור תקווה גדולה ולהדליק מדורה רחבה, הרבה מעבר למדורת שבט זה או אחר, וליצור דינמיקה פוליטית שתלכד את כל הרבים שנפשם נקעה מהשנאה, ומהדרך ללא מוצא שמוביל הימין זה 36 שנים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully