וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה מתונה: 44% מהניגשים לבחינת לשכת עורכי הדין עברו בהצלחה

3.5.2017 / 21:25

לאחר 30% הצלחה בלבד בבחינה הקודמת, וריבוי תלונות מצד הנבחנים, נרשמה עלייה בשיעורי ההצלחה בבחינה. רק 40% מבוגרי המכללות קיבלו ציון עובר. במקום הראשון: אוניברסיטת תל אביב

אוניברסיטת תל אביב. מיכל קידרון,
במקום הראשון. אוניברסיטת תל אביב/מיכל קידרון

שיעור העוברים בהצלחה את בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין עלה במועד קיץ 2017 שהתקיים בשבוע שעבר - כך עולה מנתונים שפרסמה היום (רביעי) הלשכה. 44% מכלל הנבחנים צלחו את הבחינה, לעומת 30% בבחינה הקודמת. שיעורי ההצלחה הנמוכים במועדים הקודמים הובילו לערעורים רבים, ולשינוי במבנה השאלות בבחינה.

79% מסך הנבחנים במועד זה הם בוגרי מכללות, אך רק 40% מהם עברו את הבחינה. לעומתם, 79% מבוגרי האוניברסיטאות קיבלו את הציון העובר הדרוש להסמכה כעורך דין.

במקום הראשון בקרב המוסדות האקדמיים נמצאת אוניברסיטת תל אביב, עם 85% מעבר מקרב בוגריה שניגשו לבחינת ההסמכה, ואחריה האוניברסיטה העברית שלרוב מובילה את הטבלה. במקום השלישי והמפתיע מכללת ספיר, שהתברגה לשלישייה הפותחת עם נתונים מצוינים של 80%, ורק אחריה אוניברסיטת בר אילן (77%) ואוניברסיטת חיפה (68%).

ועידת המשפט השלישית באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"הבחינה הבאה תאפשר לכל מתמחה לבטא את יכולתיו". יו"ר הלשכה אפי נווה/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

במקומות האחרונים נמצאת המכללה האקדמית כרמל עם 22%, אחריה מכללת שערי משפט עם 32% והקריה האקדמית אונו - 34%. בקרב מקומות ההתמחות, שיעור העוברים הגבוה ביותר היה בקרב אלו שהתמחו בפרקליטויות השונות. נבחנים אלה השיגו גם את הציונים הטובים ביותר בין הנבחנים.

מלשכת עורכי הדין נמסר: "הלשכה מברכת את המתמחים שעברו את הבחינה ומאחלת להם הצלחה בבחינות בעל פה שיערכו בימים הקרובים. בחינת ההסמכה הבאה תתקיים במתכונת החדשה בעקבות הרפורמה בחוק לשכת עורכי הדין והיא תכלול לצד הדין הפרוצדורלי הקיים גם פרקים בדין המהותי וניסוח מסמכים משפטיים.

"אין ספק כי החל מהמועד הבא בחינות ההסמכה ישקפו שליטה בידע, הבנה, ויכולת ניתוח של הדין המהותי והדבר יאפשר לכל מתמחה להביא לידי ביטוי רחב ומלא את מכלול יכולותיו המשפטיות, כפי שרכש במהלך לימודיו והתמחותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully