וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עצרה כנופיית עבריינים שהטילו טרור על תושבי יפו

23.11.2000 / 22:49

המעצרים בוצעו לאחר חקירה ממושכת; על פי החשד השתלטה החבורה על בתי עסק ונדל"ן וסחטה בעלי העסקים תוך כדי איומים; ההערכה כי היא הכניסה לכיסה מיליוני שקלים; במשטרה מעריכים כי צפוי גל נוסף של מעצרים

מאת אסף לוי

היחידה המרכזית של המשטרה בתל אביב עצרה הבוקר תשעה חברי כנופיית פשע מאורגן אשר הטילה טרור ופחד בקרב תושבי יפו וסוחריה בשנה האחרונה.

המעצרים בוצעו לאחר חקירה ממושכת שהחלה בעקבות מידע מודיעיני על שורה ארוכה של מעשה סחיטה, תוך כדי איומים וגביית דמי חסות. המשטרה מעריכה כי מדובר בשלל של כמה מיליוני שקלים. שישה מהם הם בני משפחת אבו-זיאד מיפו. השלושה הנוספים הם ממקומות שונים בארץ, חלקם יהודים.

חברי הכנופיה חשודים בהשלכת רימוני יד לעבר בתי הימורים ומשרדי גביית צ'קים וחובות, בהשתלטות על עסקים ונדל"ן באזור יפו ועל מכוניות. תלונות רבות הגיעו לצוות החקירה מבעלי עסקים, שטענו כי חברי הכנופיה עשקו אותם, וגזלו מהם כספים. אחת העדויות המרכזיות הגיעו כמכתב אנונימי מבעל עסק ביפו, שהתחנן למשטרה לשים סוף למעשיה הנוראים של הכנופיה.

במסגרת החקירה הצטבר מידע רב המצביע על כך שמלחמת החמולות קראג'ה וגרושי מרמלה-לוד, התפשטה ליפו. בפשיטה היום על בתיהם נמצאו אמצעי לחימה רבים וסמים. בפשיטה קודמת לפני שלושה חודשים נתפסו שני תתי מקלע ושני אקדחים.

במשטרה מגדירים את תשעת העצורים כגרעין הקשה של הכנופיה ומעריכים כי בשבועות הקרובים יבוצעו מעצרים נוספים.

בלילה הוארך מעצרם של חלק מהחשודים בארבעה עד שמונה ימים. השאר שוחררו לבתיהם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully