וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ההצבעה בנושא ירושלים: "אנחנו כופרים באונסק"ו"

2.5.2017 / 13:55

ראש הממשלה התייחס להצבעה בארגון האו"ם, הנוגעת למעמדה של ירושלים ותאומץ ככל הנראה בידי רוב החברות בארגון. "ירושלים היא בירת העם היהודי, והיום אונסק"ו מנסה לכפור באמת הפשוטה הזו", אמר בפתח שאלתו בחידון התנ"ך

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) להצבעת אונסק"ו בנוגע למעמדה של ירושלים, שצפויה להתקיים בהמשך היום. בפתח שאלת ראש הממשלה בחידון התנ"ך העולמי, אמר נתניהו כי "ירושלים היא בירת העם היהודי, אף על פי שהיום אונסק"ו מנסה לכפור באמת הפשוטה הזו. אנחנו כופרים באונסק"ו".

הוועד המנהל של ארגון קשרי המדע והתרבות של האו"ם צפוי לאמץ היום גרסה חדשה של ההחלטה השנתית שלו, הקובת כי ישראל אינה הריבון בירושלים. זאת, בדומה להחלטה שאומצה על ידי האסיפה הכללית של הארגון באוקטובר האחרון.

עוד בוואלה! NEWS
לראשונה זה 30 שנה: תלמיד בית ספר חילוני זכה בחידון התנ"ך העולמי
מפתיתים ועד כיפת ברזל: עד כמה אתם מכירים את המדינה?
חוגגים עצמאות בבית הנשיא: שרים יחד עם 121 חיילים מצטיינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרץ 2017. AP
בימים האחרונים משרד החוץ עשה מאמצים נגד ההחלטה. נתניהו/AP

ההחלטה תאומץ ככל הנראה על ידי רוב מבין 58 המדינות החברות בוועד המנהל של הארגון, אך בימים האחרונים עשה משרד החוץ מאמצים דיפלומטיים לשכנע כמה שיותר מדינות אירופיות להתנגד להחלטה ולזכות בתמיכה, שאותה הגדיר "איכותית".

הפעם, הפלסטינים, באמצעות מדינות ערב המקדמות את ההחלטה – אלג'יריה, מצרים, לבנון, מרוקו, עומאן, קטאר וסודאן – סיכמו מראש עם המדינות האירופיות על נוסח מרוכך, והסכימו להסיר ממנה משפטים שמנתקים את הזיקה של ישראל והעם היהודי להר הבית והכותל המערבי, כמו גם להוסיף משפט המדגיש את חשיבותה של ירושלים עבור שלוש הדתות המונותאיסטיות – יהדות, נצרות ואסלאם.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
ישיבה של אונסק"ו במטה הארגון בפריז. אי-פי, AP
מטה אונסק"ו בפריז/AP, אי-פי

עם זאת, הנוסח עדיין מתייחס לישראל ככוח כובש בירושלים וכן מותח ביקורת על פעולות ישראליות במזרח ירושלים ובעיר העתיקה ועל הסגר הימי שישראל מטילה על רצועת עזה, מבלי להזכיר את התקפות חמאס על ישראל.

בשבועיים האחרונים מנהל משרד החוץ ושגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה מגעים אינטנסיביים מול המדינות החברות בארגון וכך גם דיפלומטים ישראלים בערי הבירה של מדינות המוצא בניסיון לגייס כמה שיותר מדינות שיתנגדו או ימנעו בהצבעה. ממשל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ סייע אף הוא במאמצים וניסה לגייס תמיכה בעמדת ישראל והוא צפוי להצביע נגדה בכל מקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully