וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסתה לרצח": דרישה לחקור את ההפגנה נגד הטקס הישראלי-פלסטיני

1.5.2017 / 20:53

ח"כים מהאופוזיציה קראו לפתוח בחקירה פלילית נגד מארגני הפגנת הימין מחוץ לטקס, שבה קראו המפגינים קריאות גנאי והשליכו חפצים לעבר ההורים השכולים שהשתתפו באירוע. ח"כ מרגלית: "בושה גדולה לעם היהודי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

חברי כנסת מהאופוזיציה קראו היום (שני) לחקור את הפגנת הימין שהתקיימה אתמול מחוץ לטקס יום הזיכרון האלטרנטיבי הישראלי-פלסטיני בתל אביב, בחשד להסתה מצד המפגינים נגד המשפחות השכולות והאורחים שהגיעו לאירוע. בהפגנה, שאורגנה בין היתר על ידי פעיל הימין הקיצוני יואב ("הצל")אליאסי והתקיימה מחוץ למבנה שבו נערך הטקס, קיללו המוחים את הנכנסים, זרקו עליהם חפצים וירקו עליהם.

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) קרא לאזרחים להצטרף לעצומה שתוגש למשטרה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית של ההפגנה. מרגלית אמר כי "מה שקרה אתמול זה ביזיון לאומי ובושה גדולה לעם היהודי" והוסיף כי פנה למפכ"ל רוני אלשיך בדרישה להתערבות מידית ומעצר של "מובילי ההסתה", כלשונו. במכתב המצורף לעצומה כתב מרגלית כי "במדינה דמוקרטית אנשים רשאים לזכור בדרכם ועל פי תפיסת עולמם. בחוץ המתינו למשפחות השכולות יואב אליאסי, איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי יחד עם קבוצת בריונים שתקפו באלימות את המשפחות השכולות ומשתתפי האירוע. קללות, זריקת שקיות מים ושתן, יריקות, דחיפות, הכול בשם 'עם ישראל'".

הפגנות מחוץ לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
"קבוצת בריונים שתקפו באלימות הורים שכולים". ההפגנה, אמש/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei

מרגלית פנה אל אלשיך ואמר לו כי "האנשים הללו מסיתים לרצח. האנשים הללו יגרמו לכך שמישהו ימות בסוף. מדובר בקבוצה שאינה בוחלת בשום אמצעי, קבוצת חוליגנים פרובוקטורית שכל מה שהיא עושה זה להסית נגד מי שחושב אחר ממנה". עוד הוסיף כי "אני דורש לעצור את מי שהשתתף אתמול בביזוי והשפלת המשפחות השכולות לאלתר. מקומם של הפושעים הללו בכלא, לא ברחובות. הם מסיתים לרצח והם יובילו את מי מעדת מעריציהם השוטים לשם". לדבר מרגלית, "כבר לא מדובר בקומץ, מדובר בקבוצה אלימה שמשליטה טרור באמצעות אלימות והסתה הקוראת לפעולה".

יו"ר מרצ זהבה גלאון תקפה גם היא את מה שכינתה "אזלת היד של המשטרה בטיפול באלימות בטקס". לדבריה, "חבורה של בריונים אלימים שעטו לעברם של ח"כ מיכל רוזין, ח"כ עיסאווי פריג' ולעברי ביריקות, קללות ונאצות, זרקו עלינו מקלות וגידפו אותנו". גלאון הוסיפה כי "זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. אפס כבוד לשכול ואפס פעילות של המשטרה. השוטרים צילמו את כולם אך אף אחד לא נעצר ואף אחד לא עוכב". לדבריה, "למחות זה לגיטימי, אך מה שהיה אתמול לא היה מחאה לגיטימית - זו הייתה אלימות ובריונות לשמה של הצל ושל 'הבן גבירים'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנות מחוץ לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
"אלימות ובריונות לשמה"/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמאטרפון של וואווי - Huawei
טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, תל אביב, 30 באפריל 2017. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, דנה ירקצי
חברי הכנסת ממרץ בטקס האלטרנטיבי, אמש/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) הגיב גם הוא לאירוע האלים ואמר כי "הצל וחבר מרעיו הם השכפ"ץ לאימפוטנציה האידיאולוגית שממנה סובל הימין". לדבריו, "אין לאיש זכות להחליט עבור בני אדם כיצד לציין את השכול שלהם. אמנם אישית בימי זיכרון אני מעדיף להתייחד בדרכי עם זכר הנופלים, אבל אני מכבד את זכותם של אחרים לציין זאת אחרת". בר-לב הוסיף כי הוא "מגנה בשאט נפש את קריאות הגנאי ואת האלימות כלפי משתתפי ערב הזיכרון וכלפי ההורים שדם ילדיהם ספוג באדמת המולדת, מגנה את מחנה הימין שאיש ממנו לא טרח להשמיע קול עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully