וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע במשרדי התיאום והקישור: קצין צה"ל נהרג

23.11.2000 / 18:20

אדוארד מצ'ניק בן 21 מבאר שבע נהרג בשעות הצהריים; בפיגוע נפצעו קל עוד שני חיילים ושוטר פלסטיני; בעקבות הפיגוע הורה צה"ל לפלסטינים לפנות את משרדי התיאום והקישור; חילופי אש במחסום ארז; אחרי שבוע של שקט התחדש הירי על שכונת גילה

דובר צה"ל התיר לפרסום כי בפיגוע היום בצהרים, במפקדת התיאום והקישור בגוש קטיף, נהרג קצין צה"ל אדוארד מצ'ניק, בן 21 מבאר שבע. עוד שני חיילים נפצעו באורח קל, והם פונו לקבלת טיפול רפואי. במהלך הפיגוע נפצע גם שוטר פלסטיני.

צה"ל החליט להפסיק את עבודת התיאום והקישור עם הפלסטינים, והורה להם לפנות את המשרדים ברצועת עזה. מצה"ל נמסר כי הפלסטינים לא יוכלו לשוב למשרדים כל עוד לא תורגש רגיעה בשטחים.

זאת בעקבות ארבעת המטענים שהתפוצצו היום ברצועה. שני מוקדי האלימות העיקריים, מחסום ארז, ומשרדי התיאום והקישור (D.C.O) בנווה דקלים. לאחר שבוע של שקט, חודשו גם היריות על שכונת גילה בירושלים.

ירי נפתח אחר-הצהריים לעבר סיור של צה"ל סמוך למחסום ארז. החיילים השיבו אש לעבר הפלסטינים. עימותים התנהלו גם באזור מחנה שדמה, סמוך לבית סחור, בחברון, במחנה הפליטים אל פאוור, בהר חברון, ובצומת יקיר. חילופי אש מתנהלים גם בכפר אל-חאדר בין כוחות צה"ל לפלסטינים. בעקבות האירוע נחסם כביש המנהרות.

בשעות הצהריים נהרג פעיל חמאס בהתפוצצות מכוניתו בעיר שכם. מקורות פלסטינים דיווחו כי מדובר באיברהים בני עודה, ששוחרר לאחרונה על ידי הרשות הפלסטינית מבית הכלא בשכם. ההערכה היא שמדובר בתאונת עבודה. בחמאס מאשימים את ישראל בהריגתו של האיש, אולם צה"ל מכחיש כל קשר למותו.

בפיצוץ במשרדי התיאום והקישור בנווה דקלים ברצועת עזה, שאירע בשעה 12:00 בצהריים נפגעו שניים. המבנה, חמ"ל משותף, הנמצא בסמוך למחנה הפליטים חאן יונס, קרס כליל. דובר צה"ל מסר כי בחמ"ל היו גם גורמים פלסטינים וככל הנראה בין הפצועים יש גם נפגע פלסטיני. המטען התפוצץ סמוך לחומה המקיפה את המשרד הדרומי באזור התעשייה של נווה דקלים. ככל הנראה, מדובר בפצצת מרגמה, אך עדיין לא ידוע אם הוטמנה במקום או שנורתה אל תוך הצריף.

שני מטעני צד הופעלו הבוקר סמוך לסיורי צה"ל ברצועת עזה. בשעה 11:00 בבוקר הופעל מטען צד ליד סיור צה"ל במחסום ארז. במקום החלו חילופי אש. בין השאר נורתה אש לעבר עמדת צה"ל הסמוכה למחסום. מוקדם יותר הבוקר התפוצץ מטען צד ליד סיור של צה"ל סמוך למחסום ארז. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל, בחילופי האש שהתפתחו במקום נהרג פלסטיני.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully