וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: יפן החלה במשימה צבאית ימית

1.5.2017 / 8:13

טוקיו שלחה נושאת מסוקים להעברת אספקה לנושאת המטוסים האמריקנית המשייטת בסמוך לחצי האי הקוריאני, כחלק מהתרחקותה מהחוקה הפציפיסטית שהתקבלה ב-1945 וברקע המתיחות עם פיונגיאנג

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

ספינת הקרב הגדולה ביותר של יפן יצאה היום (שני) מבסיסה כדי להעביר אספקה לנושאת המטוסים האמריקנית באזור, ברקע המתיחות המתגברת עם קוריאה הצפונית. כחלק מהפגנת סולידריות עם וושינגטון, שרת ההגנה של יפן טומומי אינאדה הורתה על שליחת נושאת המסוקים "איזומו" שתסייע לכוח הימי האמריקני, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה. זאת הודות לשינויים בחקיקה שנכנסו לתוקף בשנה שעברה.

נושאת המטוסים "קארל וינסון" וספינות הקרב המלוות אותה משייטות בסמוך לחצי האי הקוריאני, בצל החשש שקוריאה הצפונית עשויה להמשיך ולערוך ניסויים בטילים בליסטיים או לערוך את הניסוי הגרעיני השישי שלה. נושאת המסוקים היפנית, שאורכה 249 מטר, דומה לכלי השיט ששימשו את יפן במהלך מלחמת העולם השנייה ויכולה לשאת עד תשעה מסוקים. משימתה העיקרית היא לוחמה בצוללות.

מבקרי המהלך שאותו מקדמת ממשלתו של ראש הממשלה שינזו אבה טוענים כי מדובר בהפרה של החוקה הפציפיסטית שהתקבלה בתום מלחמת העולם השנייה וכי היא יכולה להוביל למלחמות לא הכרחיות. החוקה אוסרת על יפן להשתמש בכוח כדי לפתור משברים בינלאומיים, אלא במקרה שבו מדובר בהגנה עצמית.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ מחמיא לדיקטטור הצפון קוריאני: "ברור שהוא חכם"
למרות איומי ארה"ב: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל בליסטי
טראמפ: עימות גדול מאוד עם קוריאה הצפונית - תרחיש אפשרי בהחלט

נושאת המסוקים "איזומו", של צבא יפן, 2015. AP
יכולה לשאת עד תשעה מסוקים. ה"איזומו", 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully