וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שטוען כי חיסל את בן לאדן: "הראש שלו נפתח - והוא נפל"

רוברט אוניל, לוחם לשעבר ביחידת העילית "אריות הים", מתאר בספר חדש את המשימה שבסופה חוסל מנהיג אל-קאעדה. "כשנכנסנו למקום פתאום הבנתי – אנחנו כאן, זה רגע היסטורי", כתב. זהותו של המחסל מעולם לא אומתה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בוודיאו: אובמה מכריז על חיסול בן לאדן, 2011)

רוברט אוניל, החייל האמריקני שטוען כי חיסל את מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן ב-2011, חושף בספר חדש פרטים נוספים על המבצע שבסופו ירה למוות בטרוריסט המבוקש ביותר בעולם, שתכנן את פיגועי 11 בספטמבר. בספרו "המפעיל", שקטע ממנו פורסם אתמול (ראשון) ב"דיילי מירור", מתאר לוחם יחידת "אריות הים" את הרגע שבו לחץ על ההדק מול בן לאדן ו"חצה את ראשו לשניים".

"הוא עמד בסמוך לכניסה למבנה ליד מיטה, גבוה ורזה ממה שציפיתי. הזקן שלו היה קצר ושערו לבן", כתב אוניל. "עמדה לידו אישה וידיו היו על כתפיה. כיוונתי מעל לכתף הימנית שלה ולחצתי על ההדק פעמיים. ראשו נפתח והוא נפל. יריתי כדור נוסף בראשו, ליתר ביטחון".

ב-2014 נחשף אוניל לראשונה, כשנתיים לאחר שלוחם אחר ביחידה טען כי הוא זה שאחראי לחיסולו של בן לאדן. עם זאת, מומחים צבאיים סבורים כי לוחם אחר הרג את מנהיג אל-קאעדה בפקיסטן, וזהותו נותרה עלומה כדי שלא ישמש מטרה לארגוני טרור.

עוד בוואלה! NEWS:
חיסול מסתורי: איל תקשורת איראני שהתנגד למשטר נורה למוות באיסטנבול
טראמפ מחמיא לדיקטטור הצפון קוריאני: "ברור שהוא חכם"
דיווחים סותרים על התקפה נגד עמדות צבא סוריה באזור קוניטרה

תצלומים של אוסמה בן לאדן במחבואו ההררי באזור טורה בורה - אפגניסטן, 1996. משרד המשפטים האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
"גבוה ורזה ממה שציפיתי". בן לאדן/מערכת וואלה! NEWS, משרד המשפטים האמריקני
"סביר להניח שלא נצא מכאן בחיים, אבל זה רגע היסטורי"

אוניל שחזר את הרגעים המתוחים בהם יחידת העילית נחתה בחסות החשכה מחוץ למתחם בפקיסטן שבו שהה מנהיג הארגון. אחד המסוקים שהטיסו את לוחמי "אריות הים" נאלץ לבצע נחיתת אונס ובתחילת המבצע, הצוות לא הצליח לפרוץ למתחם: "שניות לאחר שקפצנו מהמסוק, הפורץ חיבר מטען לשער המתחם ופוצץ אותו", תיאר. "שער המתכת ניתק ממקומו כמו חתיכת פח. מאחוריו עמדה חומת לבנים. הפורץ אמר: 'הפריצה נכשלה. זה רע'. 'לא, זה טוב', השבתי לו. 'זו הייתה דלת מזויפת. זה אומר שהוא כאן'".

"כשנכנסנו למקום פתאום נחתה עלינו ההבנה – אנחנו כאן, זה הבית של בן לאדן. זה כל כך מגניב. סביר להניח שלא נצא מכאן בחיים, אבל זה היסטורי ואני מתכוון להתענג על זה", סיפר אוניל. צוות "אריות הים" התקדם לעבר המבנה בן שלוש הקומות וקשר כל אישה או ילד שנתקל בהם. מאוחר יותר התברר כי ארבע נשותיו של בן לאדן ו-17 מילדיו התגוררו במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי הצוות סבלו מחרדות. לוחמי אריות הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב מסוים, בעוד הם עושים את דרכם אל הבית, הצוות נתקל בבנו הצעיר ביותר של בן לאדן, חאלד, בן 23. לדבריו של אוניל, חאלד לא ידע שהפולשים הם אמריקנים. מנהיג הצוות לחש לו בערבית שיתקרב, ואז ירה בראשו, תרחיש שתיאר בספרו באופן גרפי למדי: "המילה האחרונה שאמר הייתה 'מה?'. ראש הצוות ירה בפניו, הכדור נכנס מעל לסנטר ויצא מאחורי ראשו. חאלד צנח".

אוניל תיאר את החרדות שאחזו בחיילים שביצעו את הפשיטה על ביתו של בן לאדן. בשלב מסוים, כך הוא כותב, ירה אחת מלוחמי "אריות הים" באישה שלטענתו קפצה אל מול גבר שבו ניסה לירות. "אני הולך להיות בצרות?", הוא שאל לאחר הירי. לאחר שירה אוניל את הכדור האחרון, שהרג את מנהיג אל-קאעדה, ניגש אליו אחד מחבריו לצוות, ואמר לו: "אתה כרגע הרגת את אוסמה בן לאדן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully