וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טילרסון באו"ם: "האיום מקוריאה הצפונית אמיתי, יש לפעול לפניה"

שר החוץ האמריקני קרא לפעולה במסגרת דיון במתיחות בחצי האי הקוריאני במועצת הביטחון של האו"ם. לדבריו, "עם כל שיגור, מתקרב קונפליקט רחב. הגיע הזמן לקחת את השליטה לידינו". רוסיה: "הפעלת כוח נגד פיונגיאנג אינה מתקבלת"

=עריכה: ניר חן

(בווידאו: תדרוך הסנאטורים האמריקנים על המתיחות עם קוריאה הצפונית)

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון קרא היום (שישי) למועצת הביטחון של האו"ם "לפעול לפני שקוריאה הצפונית תעשה זאת", וציין כי כל איום מצד פיונגיאנג נגד יפן וקוריאה הדרומית הוא אמיתי. במהלך דיון במועצת הביטחון הוסיף טילרסון כי על הקהילה הבינלאומית ליישם במלואן את הסנקציות על פיונגיאנג ולהשעות את היחסים הדיפלומטיים איתה.

"עם כל שיגור וכל ניסוי טילים, קוריאה הצפונית דוחפת את צפון-מזרח אסיה וכל העולם לעבר אי-יציבות וקונפליקט רחב", אמר טילרסון, והוסיף: "האיום של תקיפה צפון-קוריאנית על סאול או טוקיו הוא שריר וקיים". עוד אמר כי וושינגטון תפעל נגד פיונגיאנג במקרה הצורך, וכי "הגיע הזמן לקחת את השליטה במצב לידינו".

עוד בנושא:
טראמפ: עימות גדול מאוד עם קוריאה הצפונית - תרחיש אפשרי בהחלט
גורם צפון קוריאני: "לעולם לא נפסיק את ניסויי הטילים והגרעין"
הסנאטורים בתדרוך נדיר: "נלחץ על קוריאה - אך מוכנים להגן על עצמנו"

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בדיון על קוריאה הצפונית במועצת הביטחון של האו"ם. 28 באפריל 2017. AP
טילרסון וגוטרש במועצת הביטחון, היום/AP

בדיון הבהיר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כי היעדר התקשורת עם קוריאה הצפונית הוא מצב מסוכן. לדבריו, "על מועצת הביטחון לפעול לפני קים ג'ונג און. יש להימנע מאי הבנות ובכך למנוע קונפליקט". מהצד השני, אמר סגן שר החוץ של רוסיה גנאדי גטילוב כי כל שימוש בכוח נגד פיונגיאנג יהיה "בלתי מתקבל על הדעת". הוא הוסיף כי "הרטוריקה הלוחמנית וכיפוף שרירים הובילו למצב שבו העולם כולו תוהה אם תהיה מלחמה או לא. צעד לא נכון עלול להוביל לתוצאות המפחידות ביותר".

הלילה אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי תיתכן מלחמה בין ארצו לבין קוריאה הצפונית. לדבריו, "עימות גדול מאוד מאוד" עלול לפרוץ בין שתי המדינות, אך הוא מעדיף לפתור את המחלוקת סביב תכנית הגרעין של פיונגיאנג באמצעים דיפלומטיים.

הריאיון נערך לקראת ציון מאה ימים להשבעתו של טראמפ לתפקיד וברקע המתיחות הגוברת בחצי האי הקוריאני. הנשיא האמריקני הגדיר בריאיון את קוריאה הצפונית כאתגר העולמי הגדול ביותר בעבורו. פיונגיאנג הגבירה בחודשים האחרונים את קצב ניסויי הטילים הבליסטיים שלה ובשבועות האחרונים תגברה ארצות הברית את היערכותה הצבאית באוקיינוס השקט, בנושאת מטוסים, בספינות טילים ואף בצוללת גרעינית.

תרגיל צבאי לציון 85 שנים להיווסדו של הצבא,  צפון קוריאה, 27 באפריל 2017. רויטרס
התרגיל הצבאי שקיימה קוריאה הצפונית, השבוע/רויטרס

לצד הגברת הניסויים והשיגורים, קיימה השבוע קוריאה הצפונית תרגיל צבאי לציון 85 שנים לכינון צבא העם של קוריאה. לדברי גורם בכיר בפיונגיאנג, התרגיל היה סימן אזהרה לנשיא ארצות הברית. התרגיל התקיים בעיר וונסון בחוף המערבי של המדינה המבודדת, ולפי דיווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, מנהיג המדינה קים ג'ונג און צפה בו. בתרגיל נעשה שימוש בכ-350 כלי ארטילריה בטווחים שמסוגלים להגיע עד סיאול ואזורים נוספים.

במקביל למפגן הכוח של פיונגיאנג, ערכו חילות הים של קוריאה הדרומית וארצות הברית תרגיל באש חיה ממערב לחצי האי הקוריאני. ביום שני החלה ארצות הברית להציב את מערכת ההגנה מפני טילים (THAAD) בקוריאה הדרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully