וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים במרכז התלוננו על ריחות צחנה עזים: "סירחון לא נורמלי"

במשך שעות רבות הורגש ריח חריף בבקעת אונו וביישובי השרון. "אנחנו נחנקים ולאף אחד לא אכפת", התלוננו התושבים. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי סיבת הריח החריג היא ככל הנראה זבל דישון שלא כוסה כהלכה

צילום: משרד להגנת הסביבה

החל משעות אחר הצהריים אתמול (שלישי) התלוננו תושבים רבים באזור בקעת אונו והשרון על צחנה עזה: "סירחון לא נורמלי באוויר בין השעות 19:30-16:00, ההסבר שמדובר בדישון אורגני נשמע לי הזוי ומופרח", אמר ישי יצחקי, תושב פתח תקווה. לדבריו, זו לא הפעם הראשונה שבה הריח הרע מורגש באזור, אולם "מה ששונה שהפעם הצחנה באוויר באמצע היום, תמיד זה קורה באמצע הלילה, אז לאף אחד לא אכפת, אבל אנחנו נחנקים פה. זה הגיע לרמה של ייאוש מתמשך ותסכול רב בקרב התשובים".

לדברי יאיר טנא, תושב בני ברק, "לא יכול להיות שריחות נוראיים כאלה יישארו ברחבי העיר ללא מענה. ריח הצחנה נישא אל על והגיע הזמן שמישהו ייתן את הדין על החרפה הזו". לוואלה! NEWS הגיעה הקלטה של ענת זנזורי, תושבת שכונת "אם המושבות" בפתח תקווה, שהתקשרה למכבי האש, כדי להבין את פשר הסירחון. הכבאים טענו שהריח הנוראי מגיע מאזורי התעשייה, והאחראים לכך הם המפעלים - באישור העירייה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר הבוקר כי "בסריקות זוהה שטח חקלאי נרחב שבו פוזר זבל דישון שלא הוצנע כהלכה צפונית לרעננה. המשרד איתר את הגורם שפיזר את הדשן ואת בעל השטח, יבדוק את הנסיבות, וינקוט בהליכי אכיפה לפי הממצאים".

ממועצת חוף השרון, שבשטחה נמצא השטח החקלאי, נמסר כי "היחידה הסביבתית של המועצה עומדת בקשר עם המשרד לאיכות הסביבה ותסייע להם ככל שיידרש".

עוד בוואלה! NEWS:
"מראה קשה": שני ילדים בני 8 ו-10 נהרגו בפיצוץ נפל תחמושת בנגב
ארגוני השמאל משיבים אש: "נתניהו הציב אולטימטום – ואכל את הכובע"
שנה אחרי חשיפת וואלה! NEWS: גלנט מקדם בניית השכונה היהודית במזרח י-ים

שטח חקלאי שבו פוזר זבל דישון שלא הוצנע כהלכה צפונית לרעננה 26 באפריל 2017. המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
עשרות תלונות על צחנה קשה התקבלו במוקדים העירוניים/מערכת וואלה! NEWS, המשרד להגנת הסביבה

מאז שעות אחר הצהריים, התקבלו במוקדים העירוניים קריאות תושבים על צחנה קשה ובלא מעט מוקדי עיריות באזור המרכז והשרון, יש פניות על ריחות לא נעימים באוויר. לדברי גונן אליאסי, דובר עיריית רמת השרון ואיגוד דוברי הרשויות המקומיות, "בדקנו את הנושא מול הגורמים המקצועיים במשרד לאיכות הסביבה וכן במפעל תע"ש הסמוך. מהבדיקה עולה שמדובר בסך הכל בריחות של דישון אדמה חקלאית באזור הוד השרון ובגלל הרוחות הערות זה מגיע אלינו וצפוי לחלוף עם שינוי כיוון הרוחות".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר אתמול כי "במוקד המשרד ובמוקדים העירוניים מאזור רעננה, רמת השרון וכפר סבא בצפון, ועד לתל אביב ונס ציונה בדרום - התקבלו עשרות תלונות של תושבים, החשים בריח חריף של דישון. כונני המשרד להגנת הסביבה פועלים בשטח לאיתור מקור הריח. ניתוח התנאים המטאורולוגיים מצביע על האפשרות, כי ייתכן שמקור הריח הוא מצפון לרעננה".

(עדכון ראשון: 23:30)

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שטח חקלאי שבו פוזר זבל דישון שלא הוצנע כהלכה צפונית לרעננה 26 באפריל 2017. המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
מקור הריח/מערכת וואלה! NEWS, המשרד להגנת הסביבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully