וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם המשבר: גנדי יונצח בשומרון, ותיקי הפלמח - בשער הגיא

25.4.2017 / 17:43

ראש הממשלה נועד עם ותיקי הפלמ"ח שפעלו נגד הנצחתו של השר לשעבר גנדי בשער הגיא, ועם בני משפחתו של זאבי. "אני שמח שהגענו להסכמה", אמר נתניהו, "היא מכבדת גם את גנדי וגם את פורצי הדרך לירושלים"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: עמרי וייס

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) בירושלים עם חברי עמותת "דור הפלמ"ח" ועם בני משפחתו של השר לשעבר, רחבעם זאבי (גנדי). הפגישה התקיימה בעקבות ההסכמה כי מתחם שער הגיא ייקרא על שמם של פורצי הדרך ומלווי השיירות לירושלים. זאבי יונצח באזור ברקן בתחום המועצה האזורית שומרון, שם ייבנה מתחם הנצחה.

בין חברי העמותה נכחו האלופים (במיל') שייקה גביש, עמוס חורב, צבי זמיר והמשורר חיים גורי. את משפחת זאבי ייצגו בנו פלמח, בתו צאלה וכלתו יעל. משפחת זאבי ביקשה מנתניהו להיעתר לבקשת ותיקי הפלמ"ח, על מנת להיות נאמנים לערכי החברות ואהבת ארץ ישראל שאפיינו את גנדי בחייו. הסיכום יעוגן בהחלטת ממשלה חדשה שתגובש בימים הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
פשיטה בעיריית ראשון לציון: 10 נעצרו בחשד למעילה במאות אלפי שקלים
שר החוץ הגרמני לא נכנע: לא תתקיים פגישה עם ראש הממשלה נתניהו
לראשונה בישראל: אסיר זכה לביקור התייחדות בכלא עם בן זוגו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיום הפגישה עם ותיקי הפלמ"ח 25 באפריל 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ותיקי הפלמ"ח ומשפחת זאבי בפגישה עם נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מאבק יוצאי הפלמ"ח – שדרשו לבטל החלטת ממשלה משנת2011 שייעדה את אתר שער הגיא כאתר הנצחה לזאבי – התנהל במשך חודשים, וכלל עצומות, מכתבים והפגנות, בדרישה שהאתר ינציח את זכר לוחמי הפלמ"ח ומשחררי הדרך לירושלים. לטענת הלוחמים והמפקדים, זאבי כלל לא לקח חלק בקרב על ירושלים, וההחלטה להקדיש את שער הגיא לזכרו "התקבלה לכאורה משיקולים פסולים, ללא שיקול דעת ענייני ומעמיק, והיא רומסת את ייעודו של האתר הלאומי חאן שער הגיא ותכליתו בהנחלת ההיסטוריה כהווייתה".

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, המשבר נפתר רק אחרי שוותיקי הפלמ"ח, שיוצגו על ידי עורך דין גלעד שר, שלחו מכתב לראש הממשלה ובו איימו לנקוט בצעדים משפטיים אם ההחלטה לא תבוטל. בהמשך, נתניהו הודיע שהוא מחפש פתרון מוסכם עם בני משפחת זאבי למיקום חלופי.

נתניהו אמר בפגישה: "אני שמח שהגענו להסכמה. ההסכמה הזאת היא טובה, היא מכבדת גם את גנדי ומכבדת גם את פורצי הדרך. אנחנו פה בזכות הנופלים ואנחנו פה בזכות הלוחמים. זו אמת פשוטה היא קובעת את מסלול חיינו והיא מבטיחה את עתידנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיום הפגישה עם ותיקי הפלמ"ח 25 באפריל 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ותיקי הפלמ"ח ומשפחת זאבי בפגישה עם נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

האלוף במיל' שייקה גביש אמר בתום הפגישה, "אנחנו ניהלנו לפי דעתי מאבק הגון עם מטרה מאוד ברורה. נמנענו מכל התקפה אישית, פעלנו בכיוון של רכישת דעת קהל אוהדת, אבל בעיקר פנינו לכאן כדי לקבל החלטות שהביאו לתוצאות. אני שמח מאוד על כך שנמצא הפתרון". עוד הוסיף גביש כי: "ההנצחה הזו חשובה מאוד לעם ישראל ולדורות הבאים. אני מודה בשם כל החבורה הזו וגם בשם תומכיה הרבים".

בנו של זאבי, פלמ"ח אמר כי "היה מאמץ לא פשוט והיינו צריכים לגשר על הרבה דברים. אני רוצה להגיד שאפשר וצריך ללמוד ממה שקורה כאן בכל תחומי החיים שלנו. יש פה צוות שהחליט לתפוס את זה בשתי ידיים ולתת כמו שצריך ללוחמי הראל את ההנצחה שהם כה ראויים לה ולמצוא תחליף הגון ומכובד לאבי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully