וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה לפתרון משבר המרכולים: הסיעות החרדיות הגישו חוק עוקף בג"ץ

25.4.2017 / 16:46

חברי כנסת מסיעות יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי חתמו על הצעת חוק, שלפיה כל חוק עזר המסדיר פתיחת עסקים בשבת - יותנה באישורו של שר הפנים, אריה דרעי. בפגישה עם השר לוין הובטח להם כי דרישתם תיבחן מול ראש הממשלה, תוך שמירה על רגשות הציבור החילוני

עריכה: ניר חן

(טל שלו באולפן וואלה! NEWS, על החלטת בג"ץ בחוק המרכולים)

זו ההצעה החרדית לסיום המשבר הפוליטי על השבת: נציגי יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי, חתמו היום (שלישי) על הצעת חוק שנועדה לסיים את המשבר, שנוצר בעקבות החלטת בג"ץ לאפשר את פתיחת המרכולים בשבת בתל אביב.

לפי ההצעה, שתוכנה נחשף לראשונה בוואלה! NEWS, "לא יהיה תוקף לחוק עזר המסדיר פתיחת וסגירת עסקים ביום המנוחה אלא אם כן אושר חוק העזר על ידי שר הפנים".

הצעת החוק החדשה שאותה הוביל יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, עם תמיכה של נציגי מפלגתו, לצד נציגי ש"ס והבית היהודי, הונחה על שולחן הכנסת והיא נועדה בין היתר לבטל את חוק העזר העירוני בתל אביב שמטרתו להתיר את פתיחתם בשבת של 164 מרכולים ופיצוציות. לפי ההצעה, "כל חוק עזר בעניין פתיחת וסגירת חנויות ומסחר שנחקק לאחר יום 1.1.2014, לא יהיה לו תוקף, אלא אם קיבל אישור של שר הפנים".

אריה דרעי ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
חוק עזר המסדיר פתיחת עסקים בשבת יחויב באישורו. שר הפנים דרעי/ראובן קסטרו

היום נפגשו נציגי הסיעות החרדיות והדתיות עם השר יריב לוין מהליכוד, ובמהלך הפגישה הבהירו את הצורך בקידום הצעת החוק החדשה באופן שישמר את הסטטוס קוו בעניין שמירת השבת במרכולים, הן בתל אביב והן ברחבי הארץ.

הח"כים החרדים, בהם ח"כ גפני, הציגו את הצעותיהם גם לגבי תיקוני החקיקה ודרשו לקבל תשובות באופן המהיר ביותר. לוין ענה כי צריך לנהוג ברגישות כדי לא לפגוע ברגשות הציבור החילוני או לעורר מצדו אנטגוניזם. בנוסף, התחייב לוין לבחון את דרישות החרדים מול ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"התוצאה גורמת להעסקת מאות אלפים ביום המנוחה"

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי החלטת בג"ץ הפרה את הסטטוס קוו, וכי אישור לפתיחת עסקים בשבת "מעניק הלכה למעשה היתר לטייקונים תאבי בצע, להתעשר ביום המנוחה, על חשבונם של עובדיהם הזוטרים, אשר במקום לבלות את יום המנוחה השבועי בשלווה בחברת בני משפחותיהם, נאלצים לוותר עליו ולעבוד ברשתות בעלי הממון".

עוד נכתב כי "תוצאותיה של עתירה זו, המכשירה פתיחת עסקים בשבת, גורמת במישרין להעסקתם של מאות אלפי עובדים ביום המנוחה, בניגוד להוראות חוק שעות עבודה ומנוחה".

בשבוע שעבר החליט בג"ץ לאשר את חוק העזר העירוני של תל אביב שמתיר את פתיחתם בשבת של 164מרכולים ופיצוציות. מחר צפוי היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדנבליט לקיים דיון במשרדו בדרישה של שר הפנים אריה דרעי מש"ס לבקש דיון נוסף בעתירה בהרכב מורחב. אם בקשה זו תתקבל, המשבר הפוליטי ירוכך מצדם של החרדים מתוך תקווה שההחלטה תשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully