וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הוכנס ללונה גל בשל היותו ערבי – וקיבל אלף כרטיסים מוזלים

25.4.2017 / 14:18

עיסא פאיד רצה להיכנס לבילוי עם משפחתו בפארק המים שבכנרת – וסורב בשל היותו ערבי. הנהלת הלונה גל פיצתה אותו באלף כרטיסים ב-40 שקל, ופרסמה התנצלות: "שיקול דעת מוטעה"

הסרטון שפרסם פאיד ביוטיוב

פיצוי הולם? פארק המים "לונה גל" שבכנרת העניק פיצוי לעיסא פאיד, תושב יפיע שכניסתו סורבה בשל היותו ערבי, והוא יזכה באלף כרטיסים ב-40 שקל, 25 שקל פחות מהמחיר המלא.

"הלונה גל מתנצל על כי מר עיסא פאיד לא הורשה להיכנס ללונה גל", נכתב אמש (שני) בהודעה בעמוד הפייסבוק של הפארק. "בדיקת המקרה העלתה כי הופעל שיקול דעת מוטעה על ידי אחד העובדים. אין זו דרכה של הלונה גל, המייחס חשיבות גדולה למגזר הערבי. לנוכח הקשר יציע הלונה גל 1,000 כרטיסים להפצה על ידי מר פאיד לבני החברה הערבית, במחיר מוזל של 40 שקל לכרטיס".

פאיד הגיע בפסח אשתקד לפארק, וביקש להיכנס עם משפחתו לבילוי במקום. הקופאית מנעה ממנו להיכנס, בטענה שיש בעיה טכנית המונעת ממנה לקלוט את כרטיסי הכניסה שלהם, זאת בעוד כרטיסים של לקוחות יהודיים עברו ללא בעיה. מאבטח הפארק ושוטרים שהגיעו למקום הרחיקו את פאיד ובני משפחתו.

ערבי-ישראלי יפוצה באלף כרטיסים לאחר שלא הוכנס ללונה גל, 25 באפריל 2017. פייסבוק, צילום מסך
פאיד, בכניסה ללונה גל/צילום מסך, פייסבוק

פאיד תיעד את האירוע החריג בטלפון הנייד שלו ומיהר לעלות את הסרטון אל הרשתות החברתיות תחת הכותרת, "ערבי שמגיע עם כרטיס מוזל לא מורשה לו לכנס למתחם של פארק המים לונה גל", עד מהרה הסרטון זכה לפופולאריות רבה וגרף אחריו אלפי תגובות נזעמות מצד צעירים ממוצא ערבי, שטענו שנפגעו על רקע מפלה וגזעני במגוון מקומות בילוי ברחבי הארץ.

באמצעות עורכת הדין ראוון ג'יבלי תבע פאיד את הפארק על אפליה, לאחריה נשלח להליכי גישור מול הלונה הגל, בעקבותיה פורסמה ההתנצלות בפייסבוק. בשיחה עם וואלה!NEWS אמרה עו"ד ג'יבל, כי לפי הסכם הגישור, אסור לה וללקוח שלה להתראיין בנושא התביעה.

ביולי אשתקד אירע מקרה דומה, כשמוטי דותן, ראש המועצה האזורית גליל תחתון, אמר בריאיון לתכנית בתחנת הרדיו "קול רגע" כי "אני לא שונא ערבים אבל אני לא רוצה אותם אצלי בבריכות". דותן הסביר כי הוא לא פועל ממניע גזעני. "בתרבות הלא יהודית, הערבית, נכנסים לבריכה עם בגדים, מנסים להכתיב צורות לבוש כאלו ואחרות ולכן זה לא מתאים לנו. תרבות הניקיון היא לא אותו דבר כמו של התושבים שלנו, למה זה גזעני?", תהה בשידור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ערבי-ישראלי יפוצה באלף כרטיסים לאחר שלא הוכנס ללונה גל, 25 באפריל 2017. פייסבוק, צילום מסך
פוסט ההתנצלות של הלונה גל בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סערה בלונה גל. כרטיסים מוזלים כפיצוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully