וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לוואלה! NEWS: לעימות עם צפון קוריאה השלכות ישירות על ישראל

יעקב אילון

25.4.2017 / 13:45

בריאיון לוואלה! TALK עם יעקב אילון, התייחס שר הביטחון לניסויים הגרעיניים ולהתרסה בהתנהלות של פיונגיאנג מול ארצות הברית. "קים ג'ונג און הוא בן ברית של אסד, כל מטרתו היא ערעור היציבות. חבורה קיצונית ומטורפת". הריאיון המלא במגזין סוף השבוע

מערכת וואלה!

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (שלישי) בריאיון לוואלה! TALK עם יעקב אילון, כי "לעימות עם צפון קוריאה יש השלכות ישירות על ישראל". ליברמן אמר את הדברים ברקע המתיחות בין המדינה לארצות הברית, בצלו של תרגיל צבאי גדול שנערך היום לציון 85 שנים לכינון צבא העם הקוריאני. לפי דיווחים בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, מנהיג המדינה קים ג'ונג און צפה בתרגיל שבו נעשה שימוש בכ-350 כלי ארטילריה בטווחים שמגיעים עד סיאול ואזורים נוספים.

"קים ג'ונג און הוא בן ברית של אסד. מקוריאה הצפונית, דרך איראן לסוריה ולחיזבאללה", אמר ליברמן. "כל מטרתם היא ערעור היציבות בעולם. חבורה קיצונית ומטורפת". על פי פרסומים זרים, הכור הגרעיני בסוריה, שהיה בשלבי הקמה והופצץ על ידי חיל האוויר הישראלי בשנת 2007, הוקם בסיוע מדענים מקוריאה הצפונית ששהו באתר וסייעו למדענים המקומיים בפיתוחו. דוח של סוכנות הגרעין הבינלאומית משנת 2011 אימת את הטענות על מעורבות פיונגאינאג בבניית המתקן שהופצץ, וצוין כי הוא דומה לאתר גרעיני אחר בעיר יונגביון שבקוריאה הצפונית.

לטענתו של ליברמן, משבר גרעיני, גם אם יתמקד בקוריאה הצפונית, יגרור גם את המזרח התיכון לזירת ההתכתשות. "כל משבר גרעיני בכל מקום בעולם ישפיע על כל העולם. לא רוצה להכנס לתסריט, אבל אין משבר גרעיני מוגבל".

אביגדור ליברמן, שר הבטחון באולפן וואלה! NEWS 25 באפריל 2017. ראובן קסטרו
"מנהיג קוריאה הצפונית - בן ברית של אסד". ליברמן/ראובן קסטרו

מחר צפוי להתקיים תדרוך חריג בנושא עבור כל חברי הסנאט בארצות הברית. כל מאה חברי הסנאט התבקשו להגיע לבית הלבן לתדרוך שיעבירו שר החוץ רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס, ראש המודיעין דן קואטס והרמטכ"ל, הגנרל ג'וסף דאנפורד.

אמש אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי מועצת הביטחון של האו"ם חייבת להתכונן להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית. "הסטטוס קוו עם קוריאה הצפונית בלתי מתקבל על הדעת ומועצת הביטחון חייבת להתכונן להטיל עוד סנקציות נוקשות על תכניות הגרעין והטילים הבליסטיים".

טראמפ, שאמר את הדברים לעיתונאים לקראת ארוחת צהריים שקיים עם שגרירים ממדינות במועצת הביטחון של האו"ם, הוסיף "כי מדובר באיום רציני עבור העולם, גם אם אנחנו רוצים לדבר על זה או לא. קוריאה הצפונית היא בעיה גדולה בעולם וזו בעיה שאנחנו חייבים לפתור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כינוס ארצי בארמון התרבות בפיונגיאנג לציון 85 שנה לכינון הצבא, קוריאה הצפונית, 24 באפריל 2017. רויטרס
כינוס ארצי לרגל יום הצבא הקוריאני בפיונגיאנג, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully