וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי בישראל: חולי אנורקסיה יטופלו במריחואנה

מוטי גל

8.11.2002 / 15:30

המרכיב הפעיל במריחואנה ינתן לחולי אנורקסיה בניסיון לשפר את תיאבונם; משרד הבריאות: טרם הוכח כי הסם יעיל בטיפול במחלה; 10 אחוז ממקרי האנורקסיה בארץ מסתיימים במוות

בעקבות ניסוי ישראלי חדש, תגויס המריחואנה לשירות הרפואה: חוקרים ישראלים יחלו בקרוב בניסוי במספר בתי חולים בישראל באמצעות החומר THC, שהינו המרכיב העיקרי של הקנביס. החומר, כך מקווים החוקרים, יעורר את תיאבונם הפגום של חולי אנורקסיה נרבוזה ויסייע לטיפול בהם. "מעריב" מפרסם היום כי הניסוי אושר ע"י ועדת ניסויים בבית חולים הדסה עין כרם בירושלים.

פרופ' אליוט בארי, מנהל המחלקה למטבוליזם ותזונה בבית החולים הדסה עין כרם, מתכנן לתת לחולי האנורקסיה טבליות המכילות ריכוזים נמוכים של החומר הפעיל. הניסוי יתבסס על מחקרים קודמים, שבוצעו על עכברים שתיאבונם פגום, והעלו את צריכת המזון בעקבות הטיפול בקנביס.

עם זאת, במשרד הבריאות מסתייגים מהניסוי השנוי במחלוקת, לאור תופעות הלוואי שבשימוש במריחואנה. ד"ר חורחה גלזר, מנהל המחלקה להתמכרויות במשרד הבריאות, טוען כי טרם הוכח שמריחואנה יעילה לטיפול בחולי אנורקסיה, וכי השימוש בסם עלול להיות מסוכן. דובר משרד הבריאות, עידו הדרי, מסר לוואלה! חדשות כי המשרד ישקול לאשר כל טיפול שהינו בעל תועלת רפואית מוכחת, אולם יש לבחון את הנושא בקפידה לאור המרכיבים הרבים המוכלים בסם.

ישראל נחשבת לאחת המדינות המערביות מוכות האנורקסיה. 40 עד 60 אחוז מהנערות בישראל סובלות משלבים מוקדמים של המחלה במהלך גיל ההתבגרות, כשליש מהחולות סובלות גם מתופעות דיכאון וחרדה. שלושה מתוך עשרה מקרים אינם ניתנים לטיפול, וכ-10 אחוז מהמקרים מסתיימים במוות - אחוז גבוה מתוכם בעקבות התאבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully