וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים הופתעו: בזוהר הצפוני יש אור סגול מוזר ולא מוכר שנקרא סטיב

28.4.2017 / 7:14

למדענים המקצועיים יש הרבה מה ללמוד מהאזרח הפשוט: חובבי אורות הזוהר הצפוני הבחינו באור חדש בשמי הלילה וקראו לו סטיב בהשראת סרט אנימציה לילדים. החוקרים מודים שלא שמו לב לזה קודם

צלמים זמניים מורשים

בסרטון - צילומים נדירים: הגולש שרוכב על הגלים לאור הזוהר הצפוני

וודאי נתקלתם כבר בתמונות של זוהר הקוטב, או בשמו המוכר יותר - הזוהר הצפוני, תופעת טבע מהיפות בעולם המאופיינת בהופעה של אורות בצבעים שונים בשמי הלילה. התופעה מתרחשת בקרבת הקוטב הצפוני, שם היא נקראת זוהר צפוני, אורורה בוראליס או אורות הצפון, ובקוטב הדרומי, שם היא נקראת זוהר דרומי, או אורורה אוסטרליס. קבוצה של חובבי הזוהר, אזרחים פשוטי עם שהתמכרו לאורות היפיפיים, הבחינו בסוג חדש של אור בשמי הלילה, שיתפו את תמונתו בקבוצה שלהם בפייסבוק וקראו לו סטיב. מה שהם לא ידעו זה שהממצא שלהם אינו חלק מתופעת הזוהר הצפוני אלא משהו אחר - שנכון לעכשיו נותר בשם "סטיב".

סוכנות החלל האירופית (ESA) יצאה לבדוק את הממצא החדש וגילתה שמדובר בזרם חם של גז הנע במהירות גבוהה במעלה האטמוספרה. מכשירי המדידה החשמליים של ה-ESA הגיעו למרחק של כ-300 ק"מ מפני כדור הארץ כדי לבחון את סטיב. רוחבו 25 ק"מ, טמפרטורת האוויר בתוכו הייתה חמה יותר ב-3,000 מעלות צלזיוס מהגז שמחוצה לו והוא נע במהירות של 6 קילומטרים לשנייה - מהיר יותר ב-600 פעמים מהגז שסביבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכירו. זה סטיב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

מלחמת הכוכבים הגיעה לעולמנו? צליל מוזר מגיע מהזוהר הצפוני

לכתבה המלאה

מעט מאוד ידוע על האור הסגול הזה, אולם מסתמן שלא מדובר בחלק מתופעת הזוהר הצפוני מאחר שהוא אינו נובע מאינטראקציה של חלקיקים סולריים עם השדה המגנטי של כדור הארץ. הקבוצה שהבחינה בו כינתה אותו "סטיב" במחווה לסרט האנימציה "מעבר ליער", שם הדמויות נתנו את השם הזה ליצור שהם לא ראו קודם לכן.

רוג'ר האגמנס מה-ESA אמר: "זה מדהים איך תופעה טבעית יפיפייה שנצפית ע"י אזרחים רגילים יכולה לעורר את סקרנותם של החוקרים. מתברר שסטיב הוא למעשה דבר נפוץ להפליא, אבל פשוט לא שמנו לב אליו קודם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החברים בקבוצה דנים על שמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לשם השוואה: כך נראים אורות הזוהר הצפוני

והזוהר הדרומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully