וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הצעיר הישראלי שאיים על מוסדות בארה"ב סחט חבר סנאט

23.4.2017 / 21:12

לאחר שחבר הסנאט התבטא בתקשורת נגד החשוד, בן 18 מאשקלון, התקשר אליו לכאורה הצעיר ודרש ממנו שיחזור בו - ואם לא, יקנוס אותו באמצעות ביטקוין. משלא נענה, ניסה לכאורה להפליל את חבר הסנאט ברכישת סמים

עריכה: שניר דבוש

הצעיר בן ה-18 מאשקלון, שנעצר לפני כחודש בעקבות איומים על מוסדות יהודיים בארצות הברית, חשוד גם כי סחט באיומים חבר סנאט אמריקני מהמפלגה הרפובליקנית. לפי החשד, לאחר שאותו חבר סנאט התבטא בתקשורת נגד החשוד על רקע שיחות האיום, התקשר אליו לכאורה הצעיר וביקש ממנו שיחזור בו ואם לא – יקנוס אותו בכל 72 שעות באמצעות המטבע הווירטואלי ביטקוין. אם לא ישלם, אמר לכאורה החשוד, הוא יפליל אותו "בשיטות משלו".

לאחר שהפוליטיקאי לא נענה לשיחות האיום והסחיטה, לפי החשד, החל הצעיר לרכוש סמים ברשת ולשלוח אותם במעטפות אל בית הנסחט בניסיון להפליל אותו. החשד יצטרף לכתב האישום שיוגש מחר בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

עו"ד שירה ניר המייצגת את הצעיר מסרה כי "סעיפי האישום יוצגו מחר ויבהירו שוב את מצבו הבריאותי של מרשי. נדמה שכל אחד מן הסעיפים הוא הוכחה נוספת לאי כשירותו הנובעת מגידול ומצב נפשי. לא יעלה על הדעת שצעיר בריא בנפשו עם כישורים מנטליים כאלו יחשוב לעשות שבריר מהדברים המיוחסים לו, ואם אכן יתברר שעשה אותם הרי ששומה עלינו כחברה לספק לו לפני הכול את הטיפול לו היא נזקק". היא הוסיפה כי בדיון מחר "אבקש חלופת מעצר מבית המשפט היות שבכל יום מצבו הבריאותי והנפשי של מרשי מתערער".

אביו של החשוד בשליחת איומים למוסדות יהודיים בארה"ב, באשקלון, 23 במרץ 2017. אבי כהן
החשוד בבית המשפט/אבי כהן

אמש הוגש כתב אישום נגדו בבית משפט בפלורידה שבארצות הברית. הנאשם, המחזיק גם באזרחות אמריקנית וששמו לא הותר לפרסום בארץ, נעצר בחודש שעבר בישראל אחרי שלוש שנים שבהן ניסו חוקרים ברחבי העולם לעלות על עקבותיו של מי שהעביר מאות איומים על פצצות במרכזים ואף במטוסי חברת "דלתא".

לפי האישום הראשון נגדו, במדינת פלורידה, מ-4 בינואר עד 7 במרץ ערך הנאשם כמה שיחות שבהן איים על הימצאותן של פצצות או יורה בשורת מוסדות יהודיים בארצות הברית. "לא נמצאו חומרי נפץ, אבל רבות מן השיחות הסתיימו בסגירה זמנית ופינוי של המתקנים הללו, ודרשו מכוחות שיטור והצלה להגיע ולפנות את האזור", נכתב בהודעת משרד המשפטים.

לפי האישום במדינת ג'ורג'יה, ב-3 בינואר התקשר החשוד למשטרת מאקון, ג'ורג'יה, ומסר מידע כוזב בדבר סיטואציה אלימה שבה היו מעורבים לכאורה כמה תושבים בעיירה אתנס. המשטרה הגיעה למקום והתברר כי אין כל מצב חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully