וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "איראן לא עומדת בהסכם הגרעין – ובקרוב נאמר יותר בנושא"

21.4.2017 / 2:19

הנשיא האמריקני תקף פעם נוספת את ההסכם עם טהראן וטען כי "אינה עומדת ברוח ההסכם". לדבריו, הממשל מנתח את פעילות המדינה בקפידה ובהמשך יהיה לו הרבה מה לומר בנושא. מוקדם יותר אמר שר החוץ טילרסון כי "ההסכם מייצג גישה כושלת"

צילוום: ערוץ 20, עריכה: ורד לידני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול (חמישי) כי הוא סבור שטהראן אינה מקיימת את תנאי הסכם הגרעין שנחתם עם איראן, וכי מדובר ב"הסכם נוראי". לדבריו של הנשיא האמריקני, "איראן לא עמדה ברוח ההסכם והיא חייבת לעשות את זה. הממשל מנתח זאת מאוד בקפידה, ויהיה לנו יותר מה לומר על זה בקרוב".

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון הבהיר אמש כי הממשל האמריקני "מקיים הערכות מחודשות בנוגע להסכם הגרעין עם איראן. לדבריו, הסכם הגרעין כשל בהשגת מטרתו ובמקום למנוע מאיראן לממש את שאיפותיה הגרעיניות הוא רק דוחה את מימושן. "ההסכם מייצג את הגישה הכושלת שהביאה אותנו למצב הנוכחי עם קוריאה הצפונית", טען.

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ האמריקני: "בוחנים את הסכם הגרעין הכושל עם איראן"
עימות במועצת הביטחון: צריכים לדבר על חיזבאללה - לא על ישראל
ארה"ב בוחנת הסרת הסנקציות על איראן: "עומדת בהסכם הגרעין"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפגישה עם המלך עבדאללה בבית הלבן. 5 באפריל 2017. GettyImages
"בקרוב יהיה לנו מה לומר". טראמפ/GettyImages

"לממשל טראמפ אין כוונה להעביר את המצב הזה לבאים אחריו. הגישה הפרובוקטיבית של איראן מאיימת על ביטחון העולם ואנו מעריכים מחדש את ההסכם עמה", הוסיף. הראשון להגיב מטעם טהראן על טענותיו החריפות של הממשל האמריקני היה שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, שצייץ כי על ארצות הברית "לממש את ההתחייבויות של עצמה".

ההתבטאויות האחרונות על איראן הינן ברקע תהליך הנמשך 90 יום, במסגרתו על הנשיא לאשר בפני הקונגרס כי המדינה עומדת בהסכם. המבחן הבא של מדיניות ארצות הברית בנושא יהיה בחודש מאי, אז יחליט טראמפ אם להרחיב את ויתור הסנקציות על איראן, שנחתם לראשונה על ידי קודמו בתפקיד ברק אובמה. במהלך קמפיין הבחירות שלו קרא טראמפ להסכם "העסקה הגרועה ביותר שנחתמה אי פעם" והבטיח לבחון אותה מחדש עם כניסתו לתפקיד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
מקיימים הערכות מחודשות בנושא. טראמפ וטילרסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully