וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של גולדין: "התרגלנו ליחס המחפיר למשפחות השכולות, ובליכוד שותקים"

20.4.2017 / 13:00

פרופ' שמחה גולדין, אביו של החלל הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי חמאס, אמר כי סערת ההורים השכולים בכנסת לא הפתיעה אותו. "איפה אנשי הצבא בליכוד, כמו רגב וקיש, שיגנו את מה שקרה? היה קשה לראות את זה", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

יממה אחרי סערת ההורים השכולים בכנסת אמר היום (חמישי) פרופ' שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין, שנהרג במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי חמאס, כי הוא אינו מופתע מהיחס. "לא היינו בהלם מהתגובות, אנחנו נתקלים בזה בכנסת האחרונה שוב ושוב", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

"האירוע אתמול היה בעייתי בשלושה מובנים", אמר גולדין, מרצה באוניברסיטת תל אביב. "במובן אחד, מדובר בהתנהגות מחפירה של נבחרי ציבור מול משפחות שכולות. שנית, והרבה יותר חשוב, זו העובדה שלא מאזינים למה שלמשפחה שלנו יש להגיד. מתייגים אותנו כמשפחה שכולה, משפחה מסכנה, ולא מקשיבים לקול של משפחה שרק מציינת את הבעיות שנוצרו בשנתיים ותשעה חודשים מאז מבצע 'צוק איתן'. הנקודה השלישית היא הדוח, שאנו המשפחות כותבים וכותבות על המחדלים של הממשלה הזו להחזיר את הדר ואורון (אורון שאול) מעזה לקבר ישראל".

לקריאה נוספת:
האב השכול שח"כ ביטן כינה "שקרן": "הדיון היה ביזיון"
כתם שחור על דגל כחול-לבן בבית המחוקקים

חברי הכנסת יואב קיש ודוד ביטן בדיון על דוח המבקר על מבצע צוק איתן. הלל מאיר, תצפית TPS
"התנהגות מחפירה למשפחות שכולות". קיש וביטן בדיון בכנסת, אתמול/תצפית TPS, הלל מאיר

במהלך הדיון בוועדה לביקורת המדינה הטיחה אשתו של גולדין, ד"ר לאה גולדין, בראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא הפך את משפחות שני החללים שגופתם מוחזקת בעזה לאויבי העם. בתגובה, התפרץ ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) לדבריה ואמר כי טענותיה מוגזמות. "לא הייתה מתיחות בין לאה לזוהר, אבל ההלם של הציבור נוכח ההתנהגות של נבחרי הציבור, ושל מי שעומד בראש המערכת הפוליטית, הוא ברור. זה היה קשה ביותר אתמול בכנסת, ומוכרחים לטפל בסוגיית החוסן הלאומי בהקדם", אמר.

לדבריו, נתניהו משתמש באיומי סרק כדי להשכיח את המאבק הציבורי של משפחתו ושל משפחת שאול. "הצבא הישראלי הוא צבא העם. אנחנו מגייסים את הילדים שלנו ואת הילדות שלנו, והופכים אותם לחיילים ולחיילות. יש אמנה בין הצבא לאומה. השאלות הללו עמדו אתמול בצורה בעייתית מאוד גם בדבריו של ראש הממשלה, שמאיים ואומר כי אם הוא ינסה להביא את החיילים חזרה לקבר ישראל, תפרוץ מגיפה או רעב", אמר. גולדין הדגיש כי לא רק תוכן הדברים היו בעייתיים, אלא גם "הצורה הגסה של ההתבטאויות של חברי הכנסת נגד משפחות שכולות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לאה גולדין, אמו של הדר גולדין, התפרצה לעבר ראש הממשלה בדיון על דוח "צוק איתן", אפריל 2017. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"ההלם מההתנהגות של נבחרי הציבור והעומד בראשם הוא ברור". גולדין ונתניהו בדיון בכנסת, אתמול/צילום מסך, ערוץ הכנסת

גולדין אמר כי ניסיונות ההידברות שלו עם מפלגת השלטון נופלים על אוזניים ערלות. "אני מוכרח לציין בצער רב את מפלגת הליכוד. אני מחפש כבר הרבה זמן אנשים מהמפלגה שידברו לעניין. יש שם את השרה מירי רגב, שהייתה תת-אלוף בצה"ל. יש שם את יואב קיש, לשעבר טייס קרב. לא שמעתי אותם מתבטאים בנושא של הדר ואורון, לא שמעתי אותם מגנים את מה שקרה אתמול ולא שמעתי אותם מאיצים בראש הממשלה שיעשה את מה שהממשלה והקבינט התחייבו - להפעיל לחץ על חמאס, כדי שסוף סוף ננצח אותו. צריך להפסיק להאכיל את המפלצת הזאת ולהתייחס לנושא של החזרת חיילי צה"ל לישראל, למולדתם, כדבר חשוב, כאינטרס לאומי, ולא כאיזו קפריזה של משפחות שכולות".

עוד אמר כי דוח מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, לא נגע למאבקו האישי. "הדוח ללא התייחס בכלל לנושא של הדר ואורון. שניהם נחטפו דרך המנהרות, והדוח היה על המנהרות. לא הייתה שם שום הערה שקושרת בין ההתנהגות של החטיפה של הדר ואורון מתוך המנהרות לשאלות האחרות שעלו בדוח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"להביא אותם לקבורה בישראל זה אינטרס לאומי". שאול וגולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully