וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר שאיים על מוסדות יהודיים בארה"ב יואשם בסחיטה ובהלבנת הון

20.4.2017 / 10:56

בימים הקרובים יוגש כתב אישום נגד בן ה-18 וחצי מאשקלון שאיים בשלוש השנים האחרונות על מוסדות ועל חברות תעופה. הוא חשוד בסחר בסדר גודל של מיליוני שקלים בביטקוין ובהפצת ידיעות כוזבות

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניב מעוז

הצעיר מאשקלון החשוד כי איים על מרכזים יהודיים בארצות הברית יובא היום (חמישי) לדיון נוסף בהארכת מעצרו. יחידת הסייבר של להב 433 השלימה את חקירתה ותגיש היום הצהרת תובע נגד החשוד, בן 18 וחצי. ככל הנראה, הוא צפוי להיות מואשם בימים הקרובים בסחיטה באיומים, בפרסום ידיעות כוזבות הגורמות לפחד ובהלה בציבור, בקשירת קשר לביצוע פשע, בעבירות מחשוב ובעבירות הלבנת הון.

הצעיר, תושב אשקלון, נעצר לאחר שלוש שנים שבהן ניסו חוקרים ברחבי העולם לעלות על עקבותיו של מי שהעביר מאות איומים על פצצות במרכזים ואף במטוסי חברת "דלתא". לפני שבועיים נחשף בדיון בהארכת מעצרו כי הוא חשוד בסחר ברשת ה-Darknet, בסדר גודל של מיליוני שקלים בביטקוין. בהם, ככל הנראה, זיוף דרכונים ותעודות זהות.

הצעיר שנעצר בחשד שגרם להתראות לפיגועים, חשוד גם בסחר אסור ברשת ה"דארקנט". מערכת וואלה! NEWS
החשוד בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS

ה-Darknet היא רשת שבה כתובות ה-IP של המשתמשים מוצפנות כך שלא ניתן לדעת מהיכן הועלה המידע אליה. בשל החיסיון, המשתמשים אינם חוששים מהתערבות או ממעקב ממשלתי ולכן היא הפכה למוקד של שלל פעילויות לא חוקיות כגון סחר בנשק, סחר בבני אדם וחומר פורנוגרפי קשה.

בחקירה הסמויה והמסועפת היו מעורבות יחידות סייבר מניו זילנד, אוסטרליה, ישראל וכמה מדינות באירופה. לפני כמה חודשים, הבינו החוקרים כי מדובר בשיחות במקורן בישראל, חרף החשד כי מדובר באיומים על רקע אנטישמי. לאחר שניטרו חוקרי הסייבר ביחידת להב 443 את כתובות ה-IP מהן בוצעו השיחות, עלה החשד כי הצעיר השתמש בכתובות של מחשבים אחרים בסביבתו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הארכת מעצרו של האקר בן ה- 19 מאשקלון 6 באפריל 2017. אור רביד מהסמארטפון של וואווי – Huawei", מערכת וואלה! NEWS
אמו של החשוד ועורכת דינו שירה ניר בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד מהסמארטפון של וואווי – Huawei"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully