וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגים ומאות אלפים ברחובות: "אם כל ההפגנות" נגד נשיא ונצואלה

20.4.2017 / 10:42

המונים שטפו את רחובות המדינה מוכת המשבר הכלכלי במחאה נגד ניקולס מדורו, שאותו הם מאשימים בהפיכתו לדיקטטור. שלושה נהרגו בעימותים בין כוחות הביטחון למפגינים ומאות נעצרו. האופוזיציה מבטיחה להמשיך במחאה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שני סטודנטים וחייל נהרגו אתמול (רביעי) מירי במהלך הפגנות ענק ברחבי ונצואלה נגד הנשיא ניקולס מדורו, שהגבירו את הטלטלה שחווה המדינה הסובלת ממשבר כלכלי הרסני. תומכי האופוזיציה מחו בבירה קרקאס ובערים אחרות במסגרת מה שהם כינו "אם כל ההפגנות", וגינו את מדורו על הפגיעה בדמוקרטיה ועל הכאוס המתחולל במדינה העשירה בנפט. הפגנות הענק אמורות להימשך גם היום.

מדורו טוען כי ההפגנות הן כסות לניסיון של האופוזיציה לבצע הפיכה נגד הסוציאליזם בוונצואלה. האופוזיציה טוענת כי הוא הפך לדיקטטור ומאשימה את הממשלה בשימוש באזרחים חמושים להפצת אלימות ופחד במדינה. מאז תחילת החודש, נהרגו שמונה בני אדם בהפגנות ברחבי המדינה. האופוזיציה מטילה את האחריות על כוחות הביטחון ועל מיליציות חמושות. לפי ארגון זכויות אדם, יותר מ-400 איש נעצרו אתמול.

"אותו מקום, אותה שעה", אמר הלילה מנהיג האופוזיציה הנריקה קפרילס, כשהבטיח להמשיך להפגין גם היום. "אם היום היינו מיליונים, מחר נהיה יותר". הפגנות הענק אתמול מזכירות את העימותים שהתנהלו ב-2002 בין תומכי הנשיא דאז הוגו צ'אבז ומתנגדיו, שהובילו להפיכה קצרה נגדו.

רויטרס

אחד ההרוגים היה קרלוס מורנו, סטודנט בן 18. לפי עדי ראייה, הוא יצא מביתו בקרקאס כדי לשחק כדורגל, כשחמושים תומכי הממשלה ירו לעבר כינוס של האופוזיציה. לדבריהם, הוא נפגע בראשו מהירי. שלושה גורמי ביטוחן מסרו כי הוא מת מפצעיו במהלך ניתוח.

בסן קריסטובל, הסמוכה לגבול קולומביה ונחשבת למעוז של האופוזיציה, נהרגה הסטודנטית פאולה רמירז. לפי קרובי משפחתה ועדי ראייה, היא נורתה בידי קבוצה שרדפה אחריה ואחרי בן זוגה. "היינו על אופנוע ואז הם עקבו אחרינו וירו", סיפר הבן זוג. "השארתי אותה כדי שתלך לחפש את אחותה והלכתי להחביא את האופנוע. שמעתי יריות וכשהגעתי היא הייתה על הקרקע. ניסיתי להגן עליה כמה שיכולתי", הוא הוסיף, בעודו בוכה בסמוך לגופתה.

האופוזיציה ייחסה את מותם של המפגינים לקבוצות המוכרות בשם "קולקטיבוס", תומכים חמושים של הממשלה שמואשמים לעתים קרובות במעורבות עימותים במהלך הפגנות. ההרוג השלישי אתמול היה סמל במשמר הלאומי, שנהרג מירי של צלפים במהלך הפגנות אלימות במדינת מירנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully