וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלוש שנים זה הרבה": בני גנץ חושב שתקופת הצינון ארוכה מדי

יעקב אילון

20.4.2017 / 17:00

"מהבטן אני מרגיש לא מתאים לפוליטיקה אבל מהראש אני לא יכול שלא לחשוב על הכיוון הזה". הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ מסרב להתחייב על כניסה לחיים הפוליטיים אבל יודע שהוא סחורה מבוקשת: "פונים אלי כי יודעים מי הייתי". ריאיון באולפן וואלה! TALK עם יעקב אילון

מערכת וואלה!

ללא יום אחד משעמם, ובעיצומן של שיחות "כולם עם כולם", כך הגדיר הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ את חיי היומיום הנוכחיים שלו. כשנתיים וחצי לאחר סיום כהונתו, וחודשים ספורים לפני תום תקופת הצינון שחלה עליו, סיפר גנץ באולפן וואלה! TALK על פעילותו הציבורית, התייחס לסוגיות הביטחוניות הבוערות וסיפק תשובה מסוימת לסקרנות הישראלית באשר לשאיפותיו. "הייתי בפסגה כבר והכול היה בסדר", הסביר. "מאוד טוב לי עם מה שאני עושה עכשיו, ואני מתסכל קדימה. העבר הוא לא משהו שאני מתגעגע אליו".

גנץ ביקר את תקופת הצינון הממושכת שמושתת על יוצאי מערכת הביטחון לפני כניסה אפשרית שלהם לפוליטיקה, ואמר כי "שלוש שנים זה הרבה. תקופת צינון זה דבר טוב ונכון, ובלבד שהוא יהיה מידתי באורך שלו, סדר גודל של שנה, אבל אני לא מלין. אני טועם מהמגזר הפרטי, מעניין שם, ובמקביל אני עוסק בפעילות חברתית, נושא שנשאר לי חשוב. משפחה, חברים".

בני גנץ, תמונות ארכיון אפריל 2017. ראובן קסטרו
"החברה הישראלית חייבת לאסוף את עצמה". גנץ כאלוף/ראובן קסטרו

לא כולם הבינו מה זה פנימה

"פנימה היא תנועה חברתית, ששואפת להיות תנועה המונית. היא לא בלון ניסוי כי היא מתיימרת להיות תנועה חברתית של כולם, לפעול להגדלת השיח בתוך החברה הישראלית. אין שום דבר מעבר לזה. אני מבין את הנטייה הטבעית לייחס ציניות לסוג כזה של מהלך, אבל היוזמים שלו ראו לנכון שיהיה שיח חברתי, זה לא קשור למפלגה בכלל, אלא לשיח עצמו. החברה הישראלית חייבת לאסוף את עצמה. זה חשוב לגבי וחשוב לי. אנחנו קצת אולי קולטי שמש אבל זה לא הסיפור האמיתי".

הרמטכ"ל לשעבר התחמק מתיוג פוליטי ובחר הגדרה רחבה יותר באשר לעמדותיו – ללא כיוון ממוקד. "גם אם זה יישמע מתחמק, אם אתה לא ימין רחוק או שמאל רחוק זה הכול מרכז, והמרכז רחב יותר ממה שמייחסים לו".

אז אתה מרכז?

כן.

מדברים איתך מהמרכז?

כולם מדברים עם כולם וזה בסדר וזה הגיוני.

מה אתה עונה להם?

הם פונים אליי כי הם יודעים מי הייתי. אני מקשיב גם כי אני מנומס וגם כי החברה חשובה לי. טרם החלטתי ונראה לאן יובילו הימים. השיטה לצערי גורמת לכך שאנשים מבליטים את הנגד על מנת לסמן איפה הם נמצאים. הדרג הפוליטי בישראל מורכב מאנשים מאוד רציניים וחכמים, אנשים שנותנים מעצמם ונמצאים בשדה מהחשובים ביותר בישראל. אני לא חושב שצריך שטיקים כדי לשרוד שם, אבל אולי אני טועה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בני גנץ וואלה/וואלה טוק 19 באפריל 2017. ראובן קסטרו
"אני מקשיב גם כי אני מנומס"/ראובן קסטרו

לדברי גנץ, אפשרות הכניסה לחיים הפוליטיים "היא אופציה, בוודאי חשובה. היא יכולה להיות ריאלית על ציר הזמן. היא לא אובססיה, אני בוחן את הדרכים שלי היום. מדינת ישראל חשובה לי, לכן אני לא מבטל את האופציה הזאת". באשר למטרות פוליטיות ממוקדות יותר, הדגיש, "אני לא רוצה לרתום את העגלה לפני הסוסים. בסוף גם אתה יודע שאני צריך להחליט שכן, ואם כן אז הדרך היא חשובה והכיוון הוא חשוב ולא התפקיד, הסיטואציה או המקום. מהבטן הייתי רוצה להגיד שאני לא מתאים לפוליטיקה אבל מהראש אני לא יכול שלא לחשוב על הכיוון הזה. שום דבר לא מונח על כתפיו של בני גנץ, הוא לא המשיח".

בצל עימותי ימין-שמאל רבים בפוליטיקה הישראלית, שרבים מהם נולדים מתוך המציאות הביטחונית המורכבת, הבהיר גנץ כי "סוגיית הביטחון היא לא פוליטית בכלל. היא סוגיה מדינית, סוגיה חשובה ושייכת לכולם באותה מידה, כמו שערכים שייכים לכולם באותה מידה. ערכים לא שייכים לשמאל ולא לימין וגם ביטחון לא שייך לשמאל ולא לימין".

איך תהיה ככה בפוליטיקה?

אני צריך להסתכל על עצמי כשאני קם בבוקר.

בני גנץ 19 באפריל 2017. ראובן קסטרו
"צריך להסתכל על עצמי כשאני קם בבוקר". בני גנץ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully