וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בחרה בקבוצת שמרוק לרכישת אחזקות מוטורולה בפלאפון

23.11.2000 / 11:09

דירקטוריון החברה החליט לדחות את דרישת הממשלה שבזק תרכוש את אחזקות מוטורולה בעצמה: "ההקלות שהוצעו ע"י הממשלה לשחרר את פלאפון ממגבלות מסוימות שיחולו עליה אם תהיה חברה ממשלתית, אינן מספקות"

בזק בחרה אתמול בקבוצת שמרוק האמריקאית כנציגה לרכישת אחזקות מוטורולה בפלאפון.

מוטורולה ביקשה למכור אחזקותיה בפלאפון (50 אחוז) לחברת טלפוניקה הספרדית, אולם לבזק, המחזיקה ביתרת מניות פלאפון, יש זכות סירוב ראשונית.

דירקטוריון בזק דן אתמול בדרישת הממשלה שבזק עצמה תרכוש את אחזקות מוטורולה ובהקלות שאישרה הממשלה בעניין זה. ההחלטה לרכוש את המניות על ידי צד שלישי התקבלה על ידי 9 חברים בעד מול 4 מתנגדים ו-3 נמנעים.

בזק הודיעה כי "הדירקטוריון הגיע למסקנה כי ההקלות שהוצעו על ידי רשות החברות הממשלתיות לשחרר את פלאפון ממגבלות מסוימות שיחולו עליה אם תהיה חברה ממשלתית אינן מספקות, וקבע כי טובת החברה מחייבת בחירת דרך פעולה על פיה לא החברה תרכוש את מניות פלאפון הנ"ל על מנת שלא להופכה לחברה ממשלתית אלא גוף שלישי".

שמרוק לא תרכוש את השליטה בבזק

שמרוק התחרתה במספר קבוצות, בהן קבוצה בראשות איש העסקים גד זאבי וקבוצה בראשות החברה לישראל, בינו צדיק ונוחי דנקנר, ולבסוף זכתה במכרז לאחר שהודיעה כי אין בכוונתה להתמודד בעתיד במכרז על השליטה בבזק.

קבוצת שמרוק, שבשליטת משפחת דיסני, תרכוש את אחזקות מוטורולה בפלאפון תמורת 593 מיליון דולר באמצעות חברה מיוחדת שתקים לצורך כך. מימון הרכישה יבוצע באמצעות מינימום של 60 מיליון דולר הון עצמי של החברה החדשה, 240 מיליון דולר באמצעות אגרות חוב הניתנות להמרה ל-80 אחוז מהון מניות החברה החדשה שיונפקו לבזק על ידי החברה והיתרה באמצעות הלוואה בנקאית.

בנוסף, תינתן לבזק אופציית CALL לרכישת 20 אחוז הנותרים מהון המניות של החברה החדשה בד בבד עם המרת כל אגרות החוב למניות.

מימוש האופציות יוכל להתבצע על ידי בזק תוך חצי שנה מיום רכישת המניות או החל מתום 24 החודשים מיום רכישת המניות ועד תום ארבע שנים מיום רכישתן. מחיר המימוש של האופציה הקצרה הינו החזר ההשקעה הנומינלית בתוספת 8 מיליון דולר, ושל האופציה הארוכה, הגבוה מבין הערכת שווי או החזר ההשקעה הנומינלית.

מניית בזק בבורסה רושמת כעת ירידה קלה של 0.23 אחוז.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully