וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך אוסר על פינות חי בבתי הספר: "בעלי החיים סובלים"

20.4.2017 / 10:11

המנהל הפדגוגי במשרד אסר על הקמת פינות חי חדשות, לקראת ניסוח מחודש של כלל התקנות הנוגעות לשילוב בעלי חיים בפעילויות החינוכיות. הנימוק העיקרי: צער בעלי חיים. "מוסדות חינוך, חוגים ומועדוניות בהם מתקיימים שיעורים עם בעלי חיים נדרשים להפסיקם", נכתב

בית הספר יאנוש קורצ'אק ברמת גן, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
ילדים בפעילות עם ברווזים בבית ספר ברמת גן/ראובן קסטרו

פינת חי בבית הספר, או שיעורי טבע עם ארנבות, נחשים או כל חיה אחרת שאינה כלב, יהפכו למחזה נדיר בשנת הלימודים הקרובה. הוראה חדשה של משרד החינוך קובעת כי אין להקים פינות חי חדשות בשנתיים הקרובות, זאת לקראת קביעת תקנות חדשות בכל הנוגע להכנסת בעלי חיים למוסדות החינוך.

הנימוק העיקרי מאחורי ההחלטה שהועברה לפני מספר ימים למנהלים ולגננות הוא מניעת צער בעלי חיים. במשרד החינוך מכינים תקנות חדשות שיקבעו את המותר, הרצוי והאסור בהכנסת בעלי חיים לבתי ספר וגנים - בפינות חי ולשיעורי טבע, אך בינתיים החליטו לאסור באופן גורף על הקמת פינות חי חדשות.

עוד בוואלה! NEWS:
הורים קיבלו את תכנית כחלון בתחושות מעורבות: "צעד מבורך - אך לא מספיק"
הגננות מאיימות: אם תאושר הצעת החוק להצבת מצלמות בגנים - נשבות
תלמיד בי"ס חילוני נדרש לחבוש כיפה בטקס יום השואה: "לא הגיוני שמחייבים"

ההנחיה של המנהל הפדגוגי במשרד מדגישה כי מדובר אפילו בפינת חי שבה ישהה בעל חיים אחד בלבד. במקביל מחדדים במשרד הוראה ישנה שאוסרת על הבאת בעלי חיים שאינם כלבים לבתי הספר.

"אין להפעיל תכניות שבהן המפעילים מגיעים עם בעלי החיים למוסד החינוכי למעט כלבים. הובלת בעלי חיים לפעילות מחוץ למקום גידולם הרגיל גורמת להם סבל רב, והובלה של עופות וזוחלים אף כרוכה בסכנה לבריאותם", נאמר בהנחיה. "מוסדות חינוך בהם מתקיימים שיעורים בהם עובד הוראה מנייד בעלי חיים למוסד, חוגים והפעלות המשלבים בעלי חיים במסגרת יום הלימודים, המועדוניות והקייטנות פועלים בניגוד להנחיות חוזר מנכ"ל ונדרשים להפסיקם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully