וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת הסכם בין המשטר למורדים: אלפי אזרחים סורים פונו מבתיהם

על אף המלחמה, מתקיים משא ומתן בין הצדדים בנוגע לחילופי אוכלוסייה, כאשר המשטר נמצא בעמדת כוח ובאופוזיציה הסורית יש מי שמתנגד. האזרחים והלוחמים פונו משני כפרים בצפון-מערב המדינה ומשתי עיירות ליד דמשק

צלמים זמניים מורשים

אלפי אזרחים פונו היום (שישי) משני כפרים שיעים בצפון-מערב סוריה במסגרת הסכם שנחתם בין הממשלה למורדים. בנוסף לכך, מורדים רבים החלו לעזוב שתי עיירות ליד דמשק עם משפחותיהם. הסכמים דומים הושגו בחודשים האחרונים, כאשר כוחות מורדים יצאו משטחים שנכבשו על ידי כוחותיו של הנשיא בשאר אסד. מדובר בהסכמים דו-צדדים שבמסגרתם עזבו מוסלמים שיעים אזורים המקיפים את המורדים הסונים.

לאחר שש שנים של מלחמת אזרחים בסוריה, ידו של המשטר על העליונה אל מול המורדים במערב המדינה והוא מנהל משא ומתן על הסכמים שכאלו מעמדת כוח. מעמדו של המשטר בסוריה התחזק גם הודות להתערבותה של רוסיה בלחימה מאז 2015, ותמיכה מוגברת מצד בעלי הברית השיעים מאיראן ומחיזבאללה.

עוד בוואלה! NEWS:
צעירה נהרגה בפיגוע דקירה ברכבת הקלה בירושלים; המחבל נעצר
תיעוד: "אם כל הפצצות" הולמת במעוז דאעש באפגניסטן
לפני התקיפה: ארה"ב יירטה שיחות הכנה לשימוש בנשק כימי בסוריה

פליטים מסוריה נמלטים לירדן. AP
"שינוי דמוגרפי בכפייה". פליטים סורים/AP

לדברי האופוזיציה בסוריה, מדובר בתהליך המוביל לשינוי דמוגרפי בכפייה ובהעתקה מכוונת של אויבי המשטר מהערים המרכזיות במערב המדינה. מנגד, הממשלה טוענת שההסכמים מאפשרים לה להחזיר את השליטה ולהשיב את השירותים בערים ההרוסות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

עשרות אוטובוסים פינו את האזרחים מהכפרים ליד אידליב

מוקדם יותר היום, תושבי הכפרים השיעיים, בעיקר אל-פואעה וכפרייה, שנכבשו על ידי כוחות המורדים במחוז הצפוני-מערבי של אידליב, עזבו בעשרות אוטובוסים. אלו הגיעו כעבור כמה שעות אל יעדם, פאתי העיר חאלב שבצפון סוריה.

בינתיים, אוטובוסים שהסיעו מורדים ובני משפחותיהם עזבו את העיר מדאיה שליד דמשק, קרוב לגבול לבנון - כך לפי דיווחים של יחידת תקשורת צבאית התומכת במשטר. פינוי זבדאני הסמוכה, עיר אחרת המוקפת בכוחות הממשלה ובעלות בריתה שנכללה גם היא בהסכם, התעכב. הפינוי צפוי להתחיל מאוחר יותר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully