וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעדיף ללכת לכלא או לרדת?": תיעוד חדש מהתקרית בטיסת יונייטד

סרטון חדש חשף את הרגעים שקדמו לגרירתו של דייוויד דאו, שהתווכח עם איש אבטחה אחרי שהתבקש לרדת מהטיסה העמוסה. "אני לא יורד, אני נשאר כאן", אמר הרופא. עורכי דינו הגישו בקשה דחופה לשמירת כל החומרים הנוגעים לתקרית

צלמים זמניים מורשים

תיעוד חדש שפורסם הלילה (חמישי) מהתקרית בטיסת "יונייטד איירליינס" חושף את הרגעים שקדמו לסילוקו האלים של הנוסע דייוויד דאו, שגרם לשערורייה בינלאומית. בסרטון נראה דאו כשהוא מדבר ממקום מושבו עם נציגי חברת התעופה, בעוד שוטר דורש ממנו להתלוות אליו.

"אני לא יורד", אמר דאו, בזמן שדיבר עם נציגי חברת התעופה. "נסו להוריד אותי בכוח, אני אתבע את יונייטד איירליינס", הזהיר את איש הביטחון אחרי שזה איים כי ייאלץ להוריד אותו בכוח. "אתה מעדיף ללכת לכלא מאשר לרדת מהטיסה?", שאל השוטר. "אני לא הולך. אני נשאר כאן", אמר דאו, ואז פונה באלימות ממקום מושבו.

התקרית אירעה ביום ראשון בנמל התעופה "או'הייר" בשיקגו, כשדאו היה על טיסה שהייתה בדרכה לקנטקי. הוא סירב להתפנות אחרי שהחברה ביצעה רישום יתר לטיסה ונאלצו לפנות ארבעה מקומות לטובת אנשי צוות. המחשב בחר ארבעה שמות באופן רנדומלי שיקבלו אלף דולר פיצויים כל אחד, אולם דאו, רופא במקצועו, סירב לכך בטענה שהוא צריך להגיע לעבודתו. במהלך גרירתו, הוא נפצע ופונה לבית חולים מקומי. הוא סיפר כי "כואב לו בכל מקום", כשהתקרית גרמה גם לזעם רב בסין, ארץ מוצאו של דאו.

לקריאה נוספת בנושא
מהומת טיסת "יונייטד": זעם בסין, ביקורת בבית הלבן וצניחת מניות
תיעוד מזעזע: שוטרים מפנים נוסע של "יונייטד" בכוח מטיסה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תובע את חברת התעופה. דאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורכי דינו הגישו אמש בקשה דחופה לבית משפט באילינוי שתחייב את החברה לשמור על הקלטות וחומרים אחרים הקשורים לתקרית. כשהם טוענים ל"אפליה חמורה" נגד דאו, פרקליטיו דורשים שהחברה ושיקגו, שמפעילה את נמל התעופה שבו אירעה התקרית, ישמרו על כל קלטות מצלמות האבטחה, רשימות הנוסעים והשיחות בתא הטייס.

רשות התעופה בשיקגו מסרה כי שני שוטרים נוספים הוצאו אתמול לחופשה בשל התקרית, אחרי ששוטר אחד כבר הושעה ביום שלישי. מנכ"ל החברה אוסקר מונוז התנצל אתמול בפני דאו, משפחתו ובפני לקוחות בריאיון לרשת ABC. לדבריו, החברה לא תשתמש יותר ברשויות אכיפת החוק כדי להוריד נוסעים מטיסות עמוסות. "זה לא יכול לקרות שוב ולא יקרה שוב", הבטיח מנכ"ל החברה, שספגה פגיעה קשה בתדמיתה וירידה במניות. עם זאת, הוא הבהיר כי לא יתפטר חרף עצומות שאספו כבר עשרות אלפי חתימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully