וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת קשרי טראמפ ורוסיה מסתבכת: יו"ר הוועדה פסל את עצמו

6.4.2017 / 19:30

יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, דווין נונס הרפובליקני, הודיע כי בשל תלונות של "פעילי שמאל" לוועדת האתיקה הוא משעה את עצמו. זאת לאחר שהעביר מידע שקיבל מהבית הלבן לטראמפ מבלי שעדכן את חברי הוועדה

צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים של ארצות הברית, דווין נונס הרפובליקני, הודיע היום (חמישי) כי החליט לפסול את עצמו מחקירת הקשרים בין הנשיא דונלד טראמפ לרוסיה. זאת, לאחר תלונות שהוגשו עליו לוועדת האתיקה של בית הנבחרים על התנהלותו במקרה. הוא ימשיך לכהן כראש הוועדה, אך לא יעסוק בחקירה זו.

הטענות נגד נונס עלו לאחר שהחליט לפני כשבועיים להגיע באופן עצמאי לבית הלבן כדי לעדכן את הנשיא בכך שממשלו של ברק אובמה ניהל מעקב לכאורה אחרי בכירים בקמפיין שלו. בהמשך דווח כי את המידע הוא קיבל למעשה מפקידים בבית הלבן. עמיתיו של נונס בוועדת המודיעין זעמו עליו שהלך באופן עצמאי לעדכן את טראמפ, מבלי לעדכן קודם את חברי הוועדה, וטענו כי התנהלותו נועדה למעשה לסייע לנשיא.

בהצהרה שפרסם כתב נונס כי החליט לפסול עצמו מחקירת התיק אחרי ש"כמה קבוצות של פעילי שמאל" לדבריו הגישו תלונות בנושא למשרד האתיקה. הוא אמר כי "ההאשמות שקריות ומונעות ממניעים פוליטיים", וכי ימשיך למלא את תפקידו כראש הוועדה.

יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים דווין נונס, 6 באפריל 2017. רויטרס
פסל את עצמו מהמשך החקירה. נונס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully