וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בעולם: איסלנד אישרה חוק שמחייב תשלום שווה לנשים וגברים

מדינת האי אמנם ראשונה בצמצום פערי שכר בעולם, אך בפרלמנט דרשו לחסל גם את 17% הפער שנותרו. החל מינואר, חברות יחויבו להוכיח ששילמו בצורה שווה – או שייקנסו. "יש לנו את הכלים החוקיים לחסל את אי השוויון", אמר שר השירותים החברתיים

העיר רייקג'אוויק, איסלנד. ShutterStock
העיר רייקג'אוויק, איסלנד/ShutterStock

הפרלמנט באיסלנד אישר השבוע הצעת חוק שמחייבת חברות להצהיר כי הן משלמות שכר שווה לנשים ולגברים. החוק, ראשון מסוגו בעולם, הונח על שולחן הפרלמנט ביום שלישי והוא נתמך הן על ידי הקואליציה והמרכז והן על ידי האופוזיציה – כשכמעט 50% מנבחרי הציבור הם נשים.

החוק מחייב ארגונים שבהם 25 עובדים ומעלה להתחייב כי הם משלמים שכר שווה לנשים ולגברים. אם הם לא יישמו את החוק, שייכנס לתוקף בינואר 2018, הם צפויים להיקנס ולהתמודד עם סנקציות נוספות.

איסלנד מדורגת במקום הראשון בעולם בדרך לצמצום פערי השכר בין גברים לנשים, כשאחריה נורבגיה, פינלנד ושבדיה. ואולם, גם במקום הראשון לא הכול שוויוני, ופערי השכר במדינה הקטנה שבה 323 אלף בני אדם, עומדים על 17%.

"לצערנו, פערי השכר בין המגדרים הם עובדה קיימת בשוק העבודה האיסלנדי", אמר תורסטיין ויגלונדסון, שר השירותים החברתיים והשוויון החברתי. "הגיע הזמן לנקוט צעדים רדיקליים. יש לנו את הידע ואת הכלים החוקיים לחסל את הפער". הוא הבהיר כי חברה שלא תחשוף את דוחות השכר שלה ותסתיר מידע מהרשויות, תיקנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully