וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט עדיין מתלבט: כיצד להגיב על הפיגוע

23.11.2000 / 7:04

הדיונים יתחדשו הערב לאחר שאמש הסתיימו ללא החלטות; האחריות לפיגוע הוטלה על יאסר ערפאת, שהעביר מסר לישראל: מעוניין בסיום האלימות; צפויה החלטה לגבי הסלמה בשטחים במהלך היממה האחרונה

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס היום בערב, להמשך דיונים בנודע לתגובה הישראלית על האלימות הפלסטינית, והפיגוע אמש.
אתמול, שעה קלה לאחר הפיגוע התכנסו חברי הקבינט לדון בתגובת ישראל אולם לא התקבלו החלטות מבצעיות.


בישיבה אמרו ראשי מערכת הביטחון כי מאחורי הפיגוע אתמול עומד ככל הנראה ארגון הג'יהאד האיסלאמי, והטילו את האחריות על הפיגוע על יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. לדבריהם, ערפאת הוא שהורה על שחרור פעילי ארגוני טרור מכילאם, ואיפשר הסתה של גורמים ברשות הפלסטינית נגד ישראל.

ראשי מערכת הביטחון הציגו בפני הקבינט דרכי פעולה ותרחישים אפשריים להמשך. כן נבחנו דרכים להפעלת מנופי לחץ - בעיקר כלכליים - על הרשות הפלסטינית. בתום הדיון הורה ראש הממשלה לצה"ל על הכנת עבודת מטה נוספת, אותה אמור צה"ל להציג בקבינט היום.

מזכירת המדינה האמריקאית, מדלן אולברייט, שוחחה בשעת כינוס הקבינט עם שר החוץ שלמה בן- עמי. אולברייט הציגה קווים כלליים של תוכנית אמריקאית ליישוב האלימות בין הצדדים. נראה כי התערבות אמריקאית זו תרמה לאי קבלת החלטות אופרטיביות בדיון אמש.

בקבינט יוחלט היום אם להורות לצה"ל להמשיך ולהגיב באופן ובסגנון בו הגיב עד כה - פגיעה נקודתית ביעדים פלסטיניים שונים. על אופציה זו נמתחה ביקורת בשל היותה לא אפקטיבית, מאחר והיעדים המותקפים ריקים בעת הפצצתם, וכי הדבר גורם נזק תדמיתי רב למדינת ישראל.

הנשיא קצב ביקר היום את פצועי הפיגוע בבית החולים הלל יפה ואמר שהוא מקווה שהקבינט הביטחוני יקבל היום את ההחלטות הנכונות.

סיבה נוספת ככל הנראה לאי קבלת החלטות אמש, היא נסיונו של ראש הממשלה להקים ממשלת חירום לאומית. ברק ייפגש היום בלילה עם יו"ר הליכוד, אריאל שרון, לדון באפשרות זו או באפשרות הקמת קבינט חירום בלבד.

בתוך כך פורסם היום כי ערפאת העביר לישראל מסר דרך שר החוץ הטורקי, לפיו הוא מעוניין בסיום האלימות. אולם בישראל מטילים ספק ברצינות כוונותיו של יו"ר הרשות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully