וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה נפגש הערב עם שרון

24.11.2000 / 0:26

השניים היו צפויים לדון בהקמת ממשלת חירום; לאחר הפיגוע אתמול אתמול ערך ברק סבב שיחות טלפוניות עם ראשי הסיעות וקרא להם להצטרף לממשלה; אלי ישי קרא להקמת קבינט חירום ללא חלוקת תיקים אך עם קביעת מועד מוסכם לבחירות; ברק מתנגד בתוקף

ראש הממשלה, אהוד ברק, נפגש הלילה עם יו"ר הליכוד, אריאל שרון. הפגישה ניערכה לאחר ישיבת הקבינט והשניים היו צפויים לדון בהקמת ממשלת חירום. אתמול בלילה ערך ברק סבב שיחות טלפוניות לראשי הסיעות השונות בכנסת ועדכן אותם על האירועים הבטחוניים.

ברק קרא להקמת ממשלת חירום למספר חודשים אך הודיע כי הוא מתנגד בכל תוקף לקביעת מועד מוסכם לבחירות. לדבריו, הדבר עלול לגרום לכך שכל ישיבת ממשלה תהפוך לאסיפת בחירות.

אתמול קיבל שרון טלפון מברק שהציע לו, פעם נוספת, להצטרף לממשלת אחדות לאומית, אך שרון סירב. מקורבים סיפרו אתמול ששרון אמר לברק כי הליכוד "דבק בהחלטתו להביא להקדמת הבחירות, שבהן הוא משוכנע שינצח". דובר הליכוד, אופיר אקוניס מיהר להוציא תגובה רשמית, וקרא לא לעשות פוליטיזציה של האירוע, והבטיח כי אם הממשלה תיאבק בטירור, הליכוד ייתן לה גיבוי. אולם בכיר בליכוד הודה כי הפיגוע, אתמול, מזרז את הצטרפות הליכוד לממשלה.

הטלפונים של ברק אתמול לשרון ולראש המפד"ל, יצחק לוי, נעשו זמן קצר אחרי ששבו מעצרת תומכי הימין שהנערכה אמש בכיכר ציון בירושלים. לוי אמר בעצרת: "אם ברק לא יכול להביא לניצחון, אז יהיה ראש ממשלה אחר שיביא לניצחון". מאוחר יותר הביע לוי תמיכה ברעיון להצטרף לממשלת אחדות בתנאי שברק ישנה את דרכו המדינית.

יו"ר ש"ס, אלי ישי, שוחח גם הוא אמש עם ראש הממשלה וחזר על הצעתו - להיכנס לקבינט חירום ביטחוני ללא חלוקת תיקים עם קביעת מועד מוסכם לבחירות. במסגרת עבודתו הקדחתנית של ישי למען קבינט כזה ערך גם הוא סבב שיחות טלפוניות. ישי שוחח עם יו"ר ישראל בעליה, נתן שרנסקי, עם יו"ר המפד"ל, לוי ועם שרון. ישי שב והפציר בהם להצטרף לקבינט החירום שיש להקים.

יו"ר מרצ, יוסי שריד, הודיע אתמול כי הוא תומך בהקמת קבינט ביטחוני אך הבהיר: "אם ראש הממשלה לא יתייעץ עם נציגי מרצ, אין ביטחון שמרצ תוכל להמשיך ולתמוך בממשלה בכל עניין".

יו"ר תנועת שינוי, ח"כ טומי לפיד שקרא אתמול שוב להקמת ממשלת אחדות החל לתווך בין אהוד ברק לאריאל שרון. אמש נועד לפיד עם ברק. אחרי הפגישה שוחח עם שרון בטלפון. בראיון לגלי צה"ל אמר אתמול לפיד: "אנשים לא מבינים שהמדינה הזו נמצאת בחצי מלחמה וחצי מלחמה לא מנהלים עם רבע או שליש מהכנסת". לפיד תומך בהקמת ממשלת חירום למשך שנה במקביל להודעת ראש הממשלה, ברק כי הוא נסוג הבנות קמפ דייויד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully